Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 12 van 25 EersteEerste ... 2101112131422 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 111 t/m 120 van 248

Discussie: Toon je number one

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Nee, poly is geen nitro, ik zie eigenlijk nooit nitro op Japanse gitaren, ik heb het idee dat men nitro, vanuit een technisch oogpunt, inferieur aan poly's vindt, wat het ook is. Die rare hang naar nitro speelt daar niet zo, niet in de laatste plaats dat Japanners van shiny new houden en daarom alleen al oude gitaren inruilen voor nieuwe.

Ik snap alleen de naam Reborn Old niet zo goed, de originele 70's serie heet Reborn dus een remake is een New Reborn of desnoods Rereborn. Of Reborn resurection.
    Dus eigenlijk is het nu een New Reborn old.
    Nog een goldtop, ietsje duurder wel. Dit is lacquer, dus wel nitro?

extremely thin semi-gloss lacquer

https://www.faberguitar.com/Tokai-LS1-R4-GT-Reborn-Old
    it's better to burn out than to fade away

Senior Member

Standaard

Lacquer is een verzamelnaam.
    Mijn Japanse Gretsch is urethaan die ook lacquer werd genoemd maar gewoon een polymeer is.
    Er zijn wel Gretsches met nitro maar dat is USA customshop.
    Misschien heeft het ook iets te maken met wettelijke bepalingen in Japan, er zijn wel nitro's (bij oude Tokai's) maar enkel eindlagen zover ik weet.

Standaard

Hmmm, klinkt redelijk vaag dan. Ik weet dat Fender een paar jaar geleden een Jaguar en Jazzmaster had, ook lacquer genoemd. Wou zo eentje heel graag maar nooit gekocht. Vind/vond het wel altijd een gemiste kans omwille van de lak, want het voelt beter aan, ruikt lekkerder enzovoort.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Nee, poly is geen nitro, ik zie eigenlijk nooit nitro op Japanse gitaren, ik heb het idee dat men nitro, vanuit een technisch oogpunt, inferieur aan poly's vindt, wat het ook is. Die rare hang naar nitro speelt daar niet zo, niet in de laatste plaats dat Japanners van shiny new houden en daarom alleen al oude gitaren inruilen voor nieuwe.

Ik snap alleen de naam Reborn Old niet zo goed, de originele 70's serie heet Reborn dus een remake is een New Reborn of desnoods Rereborn. Of Reborn resurection.
    Dus eigenlijk is het nu een New Reborn old.
    Kort geschiedenislesje: het Les Paul model van Tokai heette in 1978-1979 ‘Les Paul Reborn’, in 1980 werd het ‘Reborn Old’ en later dat jaar uiteindelijk ‘Love Rock’. Ik heb een 1980 Reborn Old (zie de laatste post op pagina 2 van dit draadje).

De high end Japanners hebben over het algemeen nitro lak hoor, alleen naar het schijnt van een andere samenstelling dan Gibson e.d.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door E-J Bekijk bericht
    Kort geschiedenislesje: het Les Paul model van Tokai heette in 1978-1979 ‘Les Paul Reborn’, in 1980 werd het ‘Reborn Old’ en later dat jaar uiteindelijk ‘Love Rock’. Ik heb een 1980 Reborn Old (zie de laatste post op pagina 2 van dit draadje).

De high end Japanners hebben over het algemeen nitro lak hoor, alleen naar het schijnt van een andere samenstelling dan Gibson e.d.
    Klopt, lakwerk is ook beter gedaan. Bij Gibson heb je zomaar een deuk in de lak, bij Tokai is het wat harder.

Senior Member

Standaard

De nieuwe Tokais tot pakweg 1000 euro hebben poly pak. De Tokais uit de premium serie, zoals de LS 150 van mij hebben gloss nitro gelakte bodies.
    Of die laksoort harder is dan bij Gibsons weet ik niet. Wel zijn die Japanners weg strak afgewerkt qua bindings, frets, lakwerk etc... vlekkeloos.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door E-J Bekijk bericht
    Kort geschiedenislesje:
    It was a joke..
    Japanners zijn enorm raar met namen maar zij zijn bloedserieus, cultuurding I guess,
    Ik heb Yama Tanaka (Japanse dealer) wel eens gevraagd waarom dat old er ineens bijkwam,
    hij z
    ei enkel... "no no.. only 6 months old, before Reborn, after Love Rock".. wat op zich al hilarisch is.
    Maar ik begrijp dat het "vertalingen" zijn van Japanse begrippen die je ruim moet interpreteren.

Bij Tokai was all
    es vanaf model 80 nitro en dat zal dan nu kwa equivalent 160 zijn gok ik.
    Maar ik dacht
    enkel toplaag, primers niet (totdat iemand mij wijzer maakt)

Senior Member

Standaard

Zal mij een worst wezen eerlijk gezegd.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Ik ben ontzettend blij met mijn Gun Telecaster. Ik heb er Curtis Novak vintage T elementen in zitten. Klinkt te gek!

Naar mijn gevoel moet ik hem nog wel een beetje inspelen. Ik heb hem nu net een jaar, en heb er nog niet zo veel mee op het podium gestaan. Daarom ken ik hem nog niet echt van binnen en buiten. Maar dit is wel de gitaar waar ik in principe alles mee zou kunnen. Het voelt alleen nog niet echt als mijn number one omdat we nog niet echt door hell and back zijn geweest samen. Daar moet je toch echt het één en ander voor meemaken.
    Woah, pracht ding! Tele GAS triggerend mooi

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    Zal mij een worst wezen eerlijk gezegd.
    Ik vind schade aan poly lak heel lelijk en erger dan eentje met nitro. Dus als ik nu naar +1500 euro gitaar kijk, liever dat dus.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten