Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 64

Discussie: Amp sims

Threaded View

Standaard

Ik heb al jaren een RME Babyface en die bevalt erg goed omdat ik er geen latency problemen mee ervaar. Niet de goedkoopste maar wel van goede kwaliteit.

Verder was ik naar aanleiding van het topic van Henri ook wat nieuwsgierig geworden naar de stand van plugins anno 2020. Heb daarom het afgelopen weekend de Mercurius Spark en de Softube Amp Room+Marshall Plexi Super Lead 1959 plugins uitgeprobeerd.

De factory presets zijn volgens mij vooral bedoeld om de verschillende sounds te demonstreren. Maar als je er eentje wat gaat aanpassen kom je al snel op verassend goede resultaten en ik kon er zelf dan ook prima lead sounds mee realiseren.

Ik zou eigenlijk ook geen winnaar kunnen aanwijzen omdat ze beide goed en gevarieerd genoeg zijn om een aantal "recording ready" basis Marshall sounds te maken.

Offtopic: Daarnaast heb ik ook nog even de Mercurius Reaxis plugin (op basis van de Mesa Boogie Triaxis preamp) uitgeprobeerd en die bleek veelzijdiger qua sounds te zijn. Als ik er nu eentje zou willen kopen, dan zou die ook ook wel eens hoog op de lijst kunnen komen... Maar het is natuurlijk geen Marshall conform het oorspronkelijke topic.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 27 september 2020 om 19:42

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten