Na flink uitproberen met verschillende Egnater M4 preamp configuraties en de Two Notes CAB M+ i.c.m. een Eventide H9 als effect unit is mijn conclusie dat de verschillen te marginaal zijn om een voorkeur uit te kunnen spreken. Bij sommige preamps leek de hybride oplossing wat opener maar bij ander preamps bleef het soms zoeken om een goede sound te maken. In andere gevallen was mijn AX8 modeler weer eenvoudiger in te stellen. Wel viel me op dat de IR responses erg belangrijk zijn om de sound goed te definiëren. Ik heb alles overigens over dezelfde HK Audio PA beluisterd.

Ik had zelfs een set Salvation Audio preamps (Bassman, MarkUS, Vox/Hiwatt, TwinFace etc.) bijgekocht om die ook in de vergelijking mee te nemen en eens tegen de Egnater preamps te houden. Wat me opviel is dat de verschillende modulaire preamps echt een openbaring zijn qua klank palette en pure sounds wanneer ze worden toegepast in de klassieke opstelling met de Ernst Flieck buizen eindversterker en 2x PL cabinet. Dus voorlopig blijf ik mijn AX8 gebruiken als recording en PA oplossing en worden al mijn preamps in de klassieke rack opstelling voor thuis gebruikt...