-
19 augustus 2020, 21:45
Als ik je een tip mag geven wat betreft die C.A.B. M, 3rd party IR's klinken echt beduidend beter. Ik heb nu een zooi aan Ownhammer IR's en die zijn echt heel erg veel beter dan de IR's van Two Notes zelf. Zeker ten aanzien van de IR's die standaard al op de C.A.B. M aanwezig zijn. Sinds ik de C.A.B. M heb en ik met de Ownhammer IR's ben gaan rommelen, heb ik niet meer met een cabinetje gespeeld thuis. Vooral het combineren met verschillende speakers geeft erg toffe resultaten. En ik ga vrijwel altijd uit van een SM57 mic op de eerste speaker in de IR loader en een R-121 op de tweede speaker. De R-121 zet ik dan altijd wat zachter dan de SM57, die ik gewoon op 0db houd. Werkt voor mij perfect! Nadeeltje, je blijft maar kutten en nieuwe combinaties vinden. Oh ja, een Greenback met SM57 en een V30 met R-121 combineren werkt ook erg goed. En ook hier de SM57 op normaal volume en de R-121 wat zachter. Daar wordt je laag beduidend strakker van. En dan schiet me nog te binnen dat ik de EQ ook ingeschakeld heb, met het schuifje naar custom. De eerste twee gain draaiknopjes boven de 120 en 360 heb ik wat terug gedraaid naar gelieve. Dat komt ook de strakheid enorm ten goede.
Regels voor berichten