Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
Waarom ik toch post, is omdat de vraag me boeit. Als maatvoering een issue is, dan zit je met de standaard pups goed, zo ook met de poen. Zo duur zijn ze niet.
Misschien begrijp ik de opmerking verkeerd, maar TV Jones elementen zitten toch stuk voor stuk (althans, de typen die ik ken) zo rond de $130,-. Dan nog verzendkosten, import, BTW bij rechtstreeks bij TV Jones bestellen. Bij vd Haar zitten de TV jones zo tussen de €130,- en €160,-. Voor mij is dat allang niet meer de prijsklasse van goedkope pickups.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
Ik zou dus afgezien van maat en poen ook kijken naar de verhouding in weerstandswaarde van je strat pups en d pup die je wilt bijplaatsen. Ik veronderstel dat jij ook de II en IV standjes wil gebruiken.
Dat is wel een goeie om over na te denken inderdaad. Standje neck + middle wil ik nog weleens gebruiken, maar brug + middle nooit, dus ik denk dat ik daar nog wel mee weg kom. Ik vind het beoordelen op weerstandswaarde om een output te gokken ook altijd wel lastig. Als voorbeeld; mijn PRS heeft de laagste output pickups in mijn collectie, maar op 1 of andere manier zijn die zo dynamisch (of de rest compressed), dat ik die net zo goed in het rood kan jagen bij dezelfde instellingen.

Je zou bijna denken dat er een reden is dat je een TVJ Powertron niet vaak in HSS gitaren ziet