Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16

Discussie: Synergy Amps

Threaded View

Standaard

Na wat onderzoek heb ik de Ownhammer (r)Evolution library aangeschaft. Deze bestaat uit de volgende cabinets:

- 1981 Fender® Deluxe Reverb® 1x12 open back combo met Fender CTS speaker
    - 2001 Vox® AC15 hardwood 1x12 combo met Celestion® blue alnico speaker
    - 1971 Marshall® basketweave 4x12 cabinet met Celestion® 12M Greenbacks
    - 1970 Marshall® checkerboard 4x12 cabinet met Celestion® Vintage 30 speakers
    - Orange™ PPC412 4x12 cabinet met Celestion® G12H-30 speakers
    - MESA/Boogie® Rectifier® Traditional 4x12 cabinet met Celestion® Vintage 30 speakers

Daarvan hebben ze diverse mixes gemaakt met verschillende microfoons (7 industry standard microphones 57 - 87 - 121 - 160 - 414 - 421 - 84). Een indrukwekkend aantal wav files met enorm veelzijdige mixes vanuit diverse perspectieven gemaakt.

Ik heb de Egnater M4 preamp in de 1e test gecombineerd met 3 Egnater modules, te weten een Twin/Deluxe, de Vox en de Marshall SL2 module. De test setup bestond uit de volgende componenten: de Egnater M4->Torpedo CAB M+->Eventide H9->Presonus mixer->HK Lucas PA systeem.

Ik heb met deze 3 preamps redelijk goede resultaten weten te behalen maar moest wel flink regelen aan de Torpedo power amps settings die toch meer van invloed zijn dan ik had gedacht. Ik denk dat Torpedo hier nog wel wat kan verbeteren (qua vergelijking met Fractal Audio). Dus D3nnis, je had hier zeker een goed punt ;-)

Het leuke is wel dat wanneer je goed let op de selectie van de bijpassende speaker cabinets en het type power amp, je toch wel verassend accurate resultaten kunt behalen, met gevoelsmatig ook iets meer dynamiek maar waarbij ik soms toch ook de compressie van de modeler mis.

De juiste keuze van de OH cabinets maakt het wel af. Het is dus zeker mogelijk om een klassieke mix te maken waarmee je vintage of moderne amps tot op zekere hoogte kunt reproduceren.

Ik ben ook wel benieuwd hoe een Synergy preamp zich zal gedragen in deze test setup...
    Laatst gewijzigd door tnijland; 28 augustus 2020 om 18:43

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten