Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com
Is bij dit type gitaren die body nou wel symmetrisch of niet?
Ik kan er mijn kijk nooit zo op krijgen, vaak is het net of de onderste cutaway minder diep is. Heb ik vaker, maar geen idee of dat gezichtsbedrog is.
Wel een mooi nieuw machien!
"Symmetrie" zou onze eigen belastingontduiker Jan des Bouvries zeggen.
Stap 1..... Lange weg te gaan....
Brug even geplaatst om te zien of ‘t überhaupt gaat werken. Denk ‘t wel!
Met de brug helemaal down en waterpas vlak op de frets:
In ieder geval genoeg speling naar beneden (kan lager dan nodig is) en zo te zien ook omhoog:
Ik was wel even bezorgd omdat de hals/body hoek anders is dan bij een echte 330, maar dit moet goed kunnen werken. (Ik speel met .012 flatwounds en een vrijwel rechte nek, minimaal relief.)
Laatst gewijzigd door Little Jay; 25 augustus 2020 om 15:21
Voor de kleur een proefje met 2 kleuren beits die ik nog heb staan. Ook even een stukje nitro lak en die een beetje gepolijst (op een stuk berken multiplex, qua kleur bijna gelijk aan de gitaar)
Zoals te zien heb ik ook geprobeerd om free hand met een spuitburst zwart een sunburst effect te spuiten. Is eigenlijk best goed te doen, maar denk niet dat ik het op de gitaar durf.....
Laatst gewijzigd door Little Jay; 25 augustus 2020 om 14:43
Toch even een testje:
Action is prima, brug heeft genoeg speling zowel omhoog als omlaag en de SD Antiquity klinkt fantastisch (voor zover je dat met 2 snaren kunt beoordelen 😉. Heeft wel shimmetjes nodig voor de juiste hoogte, maar die had ik gelukkig nog.
Klinkt lekker akoestisch! Frets hebben zeker nog een level nodig. En zo met wat hardware krijgt de gitaar ook een beetje substantieler gewicht, want het voelde wel erg lichtgewicht.....
Hals gestained:
Headstock front zwart gemaakt:
Hmmm. Zal ik toch maar voor zoiets gaan:
Heb nog maar één blonde gitaar en geen blonde thinline, dus........
Favorieten/bladwijzers