Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 800 van 868 EersteEerste ... 300700750790798799800801802810850 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 7.991 t/m 8.000 van 8671
    Senior Member

Standaard

Bij compressie op een gitaar denk ik gelijk aan Jacques Verburgt, de vaste producer van Andre Hazes. Op alles galm, op alles compressie, heel 80's eigenlijk maar iemand als Ewbank is dat gaan kopieren en je mag het ook wel rustig Nederlandse stijl noemen.
    Ik vind het vreselijk maar goed, de streep glazuur in een wolk is op dit forum ook heel erg favoriet.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Bij compressie op een gitaar denk ik gelijk aan Jacques Verburgt, de vaste producer van Andre Hazes. Op alles galm, op alles compressie, heel 80's eigenlijk maar iemand als Ewbank is dat gaan kopieren en je mag het ook wel rustig Nederlandse stijl noemen.
    Ik vind het vreselijk maar goed, de streep glazuur in een wolk is op dit forum ook heel erg favoriet.
    Dat is een voorbeeld van compressie ja, maar er zijn vele andere vormen. Buizenversterkers zijn populair, mede vanwege de natuurlijke compressie. En ALLES wat je op radio hoort, is opgenomen/bewerkt met behulp van studio compressie. Anders gezegd: ik denk dat compressie de meest gebruikte techniek in de muziekindustrie is.

Ik gebruik al zo ontzettend lang compressie op mijn pedalenboard maar alleen sinds er compressors zijn met een blend functie. Daarvoor vond ik het (ook) vreselijk. Vreselijk? Nee afgrijselijk. De Boss compressor en de MXR dynacomp bijvoorbeeld, daar kon ik van gruwelen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Senior Member

Standaard

De compressie van een buizenamp werkt heel anders, die topt een clipping volume en dan gebeuren er magische dingen maar daaronder blijft de dynamiek intact.
    Bij pedaal compressie worden alle tonen tot hetzelfde level gecomprimeerd, ook zachte. Anti dynamiek.

Het grote voorbeeld is altijd Nashville chickenpicki'n of arpeggio's waarvan je wil dat elke toon hetzelfde volume krijgt. Maar als volume deel uitmaakt van je aanslag techniek, no compressie.

Bij opnames werkt het nog anders, dan compres je individuele sporen en je comprest de eindmix voor maximaal volume maar de onderlinge verhoudingen van de mix blijft intact natuurlijk.

Maar ik vertel jou toch niks nieuws hiermee?
    Laatst gewijzigd door Pepe; 29 juli 2020 om 18:31

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    De compressie van een buizenamp werkt heel anders, die topt een clipping volume en dan gebeuren er magische dingen maar daaronder blijft de dynamiek intact.
    Bij pedaal compressie worden alle tonen tot hetzelfde level gecomprimeerd, ook zachte. Anti dynamiek.

Het grote voorbeeld is altijd Nashville chickenpicki'n of arpeggio's waarvan je wil dat elke toon hetzelfde volume krijgt. Maar als volume deel uitmaakt van je aanslag techniek, no compressie.

Bij opnames werkt het nog anders, dan compres je individuele sporen en je comprest de eindmix voor maximaal volume maar de onderlinge verhoudingen van de mix blijft intact natuurlijk.

Maar ik vertel jou toch niks nieuws hiermee?
    Dit is voor mij gesneden koek. Daarom raad ik ook een compressor met blend-functie aan. Die KLINKT veel meer zoals de voorbeelden van compressie die jij omschrijft.

En daarnaast: in theorie kan iets totaal anders werken maar in de praktijk kan het ongeveer hetzelfde klinken.

te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Senior Member

Standaard Post foto's van je (zelfgemaakte) pedalboard v2.0

1e weekend van september weer een optreden (als gitarist). Maar dan in de buitenlucht. Op andermans backline, dus zelf maar "grab n go" board samengesteld. Wel nog even de bekabeling doen maar hierbij alvast een opzet:

Laatst gewijzigd door the sure thing; 2 augustus 2020 om 10:22

Senior Member

Standaard

Mooi board hoor!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Mooi board hoor!
    Dank!

Hierbij de versie met alles aangesloten:

Senior Member

Standaard

En nog met andere belichting:

Senior Member

Standaard

Daar zit wel zo'n beetje alles op waar ik goed mee uit de voeten kan!

Senior Member

Standaard

Hoe voorzie jij dit van stroom dan? Zit er een voeding onder het bord?

Handig bordje hoor! Veel groter moet het voor mij ook niet worden ;-)

(Foto van de onderkant erbij?)
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten