En dan kijk je een paar dagen niet en ineens zijn we weer een pagina verder haha. Bedankt voor alle reacties!
@Orpheo:
Bedankt voor je uitgebreide post! Wat jou betreft kan ik beter kijken naar de Pegasus en (je favoriet) PATB2 in de brug. Die PATB2 had ik eerder links laten liggen omdat hij er inderdaad niet uitziet haha, maar omdat ik toch nog niet besteld had kan ik net zo goed voor de PATB2 gaan.
Interessant trouwens dat de SH-6N eerst voor de brugpositie werd gebruikt. Stoppen veel mensen een SH-6N bij de brug? Nog nooit eerder van gehoord. En 'Seymourizer II': wat een naam haha. Ook interessant dat je een SH-1B bij de hals zou plaatsen... De B heeft meer omwentelingen koperdraad dan de N neem ik aan, dus klopt mijn aanname dan ook dat de SH1B bij de hals gesplit wat meer power heeft? Klinkt overigens als een serieuze optie.
Wat zijn de nadelen van een SH-1B bij de hals? Als in: is het niet té veel output o.i.d. voor humbucker cleans (wat de SH-1N prima kan)? Of rol je dan gewoon de volumeknop wat terug? Ook heeft de SH-1B best wat laag toch? Wordt dit niet extra versterkt als je het bij de hals plaatst (heel bassy/boomy)? En hoe is de PATB2N vs. de SH-1B bij de hals wat jou betreft? En tot slot: de gitaar waar ik hem in wil stoppen heeft geen tremolo en van de PATB2 is geen non-trembuckervariant voor zover ik weet. Is dit een issue?
@Erik de Perik (leuke naam!):
Strikt genomen gebruik ik wel een 'eindversterker' en 'speakers', maar niet op de manier die jij bedoeld denk ik. Van de Kemper gaat de output rechtstreeks naar de Solid State Logic pre-amp. Soms gooi ik er nog een IR overheen en vanuit mijn DAW gaat het via dezelfde audio interface naar twee monitoren van Adam Audio.Begrijp ik jou nu goed dat je geen eindversterkers en speakers gebruikt? Ik vind dat die twee juist bepalend zijn in hoe strak iets klinkt.
Dus de 'kleuring' en andere parameters van speakers/cabinetten i.c.m. microfoons zit bij mij al in de Kemperprofielen (en soms nog een aanvullende IR).
@Napoje:
Niet overwogen omdat ik er geen ervaring mee heb, en 150 euro voor een pickup is zeker niet goedkoop te noemen. Maar je denkt dat de HFS alles doet wat ik zoek?Nou als je toch die prs houd... waarom geen prs hfs Element in de brug?

Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers