Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 40 van 48 EersteEerste ... 303839404142 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 391 t/m 400 van 479

Standaard

Oke, dan laat ik dat even. Die 1 ohm is hopelijk snel onderweg . Ik heb R87 eruit gehaald en op die twee punten draadjes gemonteerd en die verbonden aan die 25k potmeter. Op een van die lugs van de potmeter heb ik die 15k weerstand gezet. De mod van little Jay. Ik kan wel zien dat een vd vorige eigenaren wat nieuwe weerstanden heeft gemonteerd aan de buisvoeten vd eindbuizen. Maar welke waardes is me niet helemaal duidelijk. Wellicht dat dat die koude bias heeft veroorzaakt.

Standaard

wat ik zo zie zijn zowel r57 en r58 vervangen. Die zouden beiden 470ohm moeten zijn. Die R58 is in ieder geval 100K en die R57 meet ik rond de 80K (kan de kleurcodering niet goed zien). Zou ik die terug moeten zetten op 470 Ohm?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door larsje Bekijk bericht
    wat ik zo zie zijn zowel r57 en r58 vervangen. Die zouden beiden 470ohm moeten zijn. Die R58 is in ieder geval 100K en die R57 meet ik rond de 80K (kan de kleurcodering niet goed zien). Zou ik die terug moeten zetten op 470 Ohm?
    Die zijn waarschijnlijk ooit 470 ohm geweest voor dat jij er aan begon te sleutelen

Die moet je dus ook ff vervangen door 470 ohm 2w type.

En dat je de kleurcodering niet meer kan zien ..... tja
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Standaard

Nee die zaten er al in grapjanus 😁

Senior Member

Standaard Blues Deville 410 ( begin jaren 90)

Zou alle veranderingen door vorige eigenaren (voor zover je die kunt traceren) maar terugbrengen naar de oorspronkelijke waarden (behalve je eigen mods natuurlijk) anders wordt het allemaal wel erg onvoorspelbaar.

Regelbereik van de bias-pot is aan de krappe kant heb ik gemerkt, moet die van mij ook bijna helemaal opendraaien (of dicht hoe he het bekijkt) om op 36mA uit te komen. Door te waarde van de weerstand in serie te verkleinen kun je de bias ‘warmer’ krijgen.
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

Standaard

Ga ik doen, die waarden herstellen! Er is ook nog steeds iets niet goed met het eindvermogen. Hij klinkt echt harder met die twee nieuwe buizen, maar net of hij niet voluit kan. Ik heb net nog eens mijn Marshall 18 watter er aan gehangen en die gaat echt veel harder. Maar first things first eerst die 470 ohm weerstanden er weer inzetten. En dan weer verder.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door larsje Bekijk bericht
    Nee die zaten er al in grapjanus 😁

Lars, ik ben serieus nu. Met een g2 weerstand van 100k doet die buis nagenoeg niet mee. Vandaar je geringe vermogen. Aangezien aan het begin van je draad het vermogen wel goed was (toch?) kan ik niet anders concluderen dat de topic starter daar verantwoordelijk voor is.

Standaard

Lieve, lieve Frans 😉 er is echt een weerstand waar ik niet aan heb gezeten en dat is die G2 waar jij het over hebt. Ik weet niet waarom de vorige eigenaar hem erop heeft gezet. Die tweede buis voelt ook veel minder warm aan als erop gespeeld heb. Ik zal de weerstand nog eens meten als ik hem eraf heb gehaald, maar hij meet nu 100K.

Senior Member

Standaard

Snel de goede 470R weerstanden plaatsen en dan ons laten weten of het beter is geworden!
    Zitten natuurlijk weer op een onmogelijke plek op de buizenprint....

;-)
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

Standaard

Ik heb nog twee 470 ohm weerstanden liggen hier zie ik nu. Zijn wel carbon en geen 2 watt, slag kleiner. Kunnen die ook?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten