Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 16 van 33 EersteEerste ... 6141516171826 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 151 t/m 160 van 329
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Mwah, die belly cut en armrest zijn nog wel een beetje bewerkelijk om dat netjes te krijgen. Een tele zaag je in de juiste vorm, freesje met een kleine radius eromheen en je bent klaar.
    Belly cut en armrest vind ik peanuts in vergelijking met een goede halspocket maken, een goede, rechte / vlakke hals/toets/frets combinatie, etc, want het is hetgeen dat echt het minst kritisch is. Elke idioot kan dat maken, zelfs ik, dus ik zou dat nou niet de uitdaging in het vak van gitaarbouw vinden.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Hier speelt ie hem met het hals element, te zien bij 1:58 onder andere. Maar misschien maakte het hem niet veel uit?...de ene keer op hals element, de andere keer op midden. Naar mijn weten is Sultans of swing standje 2 gespeeld (brug plus midden).

Van SRV bedoelde ik de studio versie! Luister maar goed. Klinkt niet zo als het hals element. Anders.
    En Sultans (studioversie) is 100% middelste pickup. Het klinkt gewoon heel anders dan midden en brug. Knopfler ging hem later live wel op midden en brug spelen.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    de 5 weg switch bestond nog maar een jaar toen Sultans werd uitgebracht. (althans, nog maar 1 jaar op Fender). Het zou een klein wonder zijn geweest als die ouwe plank van Knopfler een 5 weg switch had.
    Zonder 3 way switch kun je ook een in between geluid krijgen. Dat deden ze vroeger dan ook. Zo kun je Hendrix ook hier en daar op neck + mid horen spelen. Little wing studioversie bijvoorbeeld.
    Truuk is om hem er tussen te friemelen zonder die nudge. En dan niet meer aan zitten want zie maar eens midden in een nummer die switch weer goed tussen twee posities in te friemelen.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door benwave Bekijk bericht
    Jij vind wel veel vind ik
    Zeker, mag toch? Ik vind nog wel meer, trouwens, maar daar zeg ik niet zo heel veel over hoor.

@lukewannabe: ja, dat weet ik, maar het is niet echt eenvoudig.

Dat verhaal van de luciferhoutjes heb ik altijd al met verbijstering bekeken. Ik kan me niet voorstellen dat je live tijdens een optreden dat deed voor de tussenstandjes. En 'Little Wing' op een 'tussenstandje'? Ik hoor het niet.

Senior Member

Standaard

Ik kan mij herinneren dat je de 3 way switch best in een tussenstandje kan zetten en dat hij daar redelijk bleef staan.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Zeker, mag toch? Ik vind nog wel meer, trouwens, maar daar zeg ik niet zo heel veel over hoor.

@lukewannabe: ja, dat weet ik, maar het is niet echt eenvoudig.

Dat verhaal van de luciferhoutjes heb ik altijd al met verbijstering bekeken. Ik kan me niet voorstellen dat je live tijdens een optreden dat deed voor de tussenstandjes. En 'Little Wing' op een 'tussenstandje'? Ik hoor het niet.
    Hahah ja man tuurlijk. Luister maar:
    https://open.spotify.com/track/1Eolh...TbegLmRFNQg4vQ

De luciferhoutjes snap ik ook niet, het kan ook zonder.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remork1970 Bekijk bericht
    "Er is geen genre waarin hij niet wordt gebruikt."

Come again?
    Ik moet de eerste metalband die een telecaster gebruikt nog tegenkomen.
    Grappenmaker!
    15 pagina's verder gaat het er al lang niet meer over maar:

Metal genoeg toch?

Senior Member

Standaard

Om een stratocaster middenelement minder "slap" te maken kun je hem loskoppelen van zijn tonepot, geeft ie meer volume en prik, zonder de schrilheid van het brugelement. Die tonepot (liefst no load) dan koppelen aan alleen het brugelement en voor lead geluid naar believen terugdraaien. Kleine ingreep, flink verschil.

On topic: een telecaster is ook veel meer mijn smaak, maar ik zou wel willen dat de volumepot op dezelfde plaats zat als bij een stratocaster.
    Och ja, gitaristen, soms zijn het nèt mensen...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door piezo Bekijk bericht

On topic: een telecaster is ook veel meer mijn smaak, maar ik zou wel willen dat de volumepot op dezelfde plaats zat als bij een stratocaster.

Ik heb mijn control plate omgedraaid en de controls verplaatst. Dat werkt erg prettig!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

Dat heeft mijn Gun ook. Werkt goed!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten