Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 15 van 33 EersteEerste ... 5131415161725 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 141 t/m 150 van 329
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Morse had 17 knoppen op zijn gitaar en ging vakken vullen voor Deep Purple toen die het goud van oud circuit inging. Die Morse?
    Vakkenvullen bij Deep Purple..
    ik heb slechtere bijbaantjes gehad.

Senior Member

Standaard

Yeah. Kende meneer Morse slechts van naam, totdat ik 'm vorig jaar in 013 met Flying Colors een van de beste concerten die ik ooit meemaakte, zag geven.

Maar er is maar 1 elektrische gitaar natuurlijk.

Standaard

Sinds ik de naamloze Japanse pickups van mijn MIJ Tele heb vervangen door Mojotone Broadcaster Quiet Coils is het de gitaar die de meeste uren maakt.

En dan te bedenken dat ik deze gitaar een paar jaar geleden nog in de verkoop had staan.

Een foto halverwege het project.

Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Naar mijn weten is Sultans of swing standje 2 gespeeld (brug plus midden).
    de 5 weg switch bestond nog maar een jaar toen Sultans werd uitgebracht. (althans, nog maar 1 jaar op Fender). Het zou een klein wonder zijn geweest als die ouwe plank van Knopfler een 5 weg switch had.

Ik vind de tele, de originele met 2 singlecoils, vele malen veelzijdiger en toffer dan een strat. Wat de strat voor zich heeft, is het midden element. Ik vind die ongelooflijk tof. Het geroemde strat-neck pickup vind ik niet zo cool; ik vind de tele neck pickup veel fijner; vaak warmer, smoother. Minder dat glas achtige. Ook vind ik het veel makkelijker om een tele goed op te bouwen dan een strat. De variabelen bij een strat luisteren veel nauwer dan bij een tele, vind ik (als bouwer zijnde) en dat maakt het dat ik liever tele's bouw dan strats. Plus, die verdomd pokke-tremolo... bah.

Standaard

Ik vind de Tele ergonomisch gezien een ramp. Daarnaast vind ik de brug een ramp evenals de pick ups. Maar, ik snap dat het generieke en de eenvoud van de tele veel mensen aanspreekt. Dat ze eenvoudig te bouwen zijn lijkt me ook geen enorme verrassing.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Ook vind ik het veel makkelijker om een tele goed op te bouwen dan een strat. De variabelen bij een strat luisteren veel nauwer dan bij een tele
    Heb je het dan over de (keuze in en combinaties van) pickups, bruggen, mogelijkheden vwb electronica en zo?
    Houtbewerkingstechnisch lijkt het me principieel niet veel anders / moeilijker?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mountainman Bekijk bericht
    Een foto halverwege het project.

Hmm....Ik zat me nog te bedenken, als ik ooit overga tot de aanschaf van een tele, wordt het dan naturel met zwarte slagplaat, butterscotch met zwarte slagplaat, of groen met zwarte slagplaat.
    Ik ga daar nu "zonder slagplaat" aan toevoegen

Senior Member

Standaard

de 5 weg switch bestond nog maar een jaar toen Sultans werd uitgebracht. (althans, nog maar 1 jaar op Fender). Het zou een klein wonder zijn geweest als die ouwe plank van Knopfler een 5 weg switch had.
    .
    Daar gebruikte men al lang lucifer houtjes voor om toch de tussenstandjes te kunnen krijgen bij een 3 weg switch.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Heb je het dan over de (keuze in en combinaties van) pickups, bruggen, mogelijkheden vwb electronica en zo?
    Houtbewerkingstechnisch lijkt het me principieel niet veel anders / moeilijker?
    Mwah, die belly cut en armrest zijn nog wel een beetje bewerkelijk om dat netjes te krijgen. Een tele zaag je in de juiste vorm, freesje met een kleine radius eromheen en je bent klaar.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

Ik vind de tele, de originele met 2 singlecoils, vele malen veelzijdiger en toffer dan een strat. Wat de strat voor zich heeft, is het midden element. Ik vind die ongelooflijk tof. Het geroemde strat-neck pickup vind ik niet zo cool; ik vind de tele neck pickup veel fijner; vaak warmer, smoother. Minder dat glas achtige. Ook vind ik het veel makkelijker om een tele goed op te bouwen dan een strat. De variabelen bij een strat luisteren veel nauwer dan bij een tele, vind ik (als bouwer zijnde) en dat maakt het dat ik liever tele's bouw dan strats. Plus, die verdomd pokke-tremolo... bah.
    Jij vind wel veel vind ik

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten