Yeah. Kende meneer Morse slechts van naam, totdat ik 'm vorig jaar in 013 met Flying Colors een van de beste concerten die ik ooit meemaakte, zag geven.
Maar er is maar 1 elektrische gitaar natuurlijk.
Kaminski on Spotify https://open.spotify.com/album/3i96d...Q3u7fR-oPs8RHw
Sinds ik de naamloze Japanse pickups van mijn MIJ Tele heb vervangen door Mojotone Broadcaster Quiet Coils is het de gitaar die de meeste uren maakt.
En dan te bedenken dat ik deze gitaar een paar jaar geleden nog in de verkoop had staan.
Een foto halverwege het project.
![]()
Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret
de 5 weg switch bestond nog maar een jaar toen Sultans werd uitgebracht. (althans, nog maar 1 jaar op Fender). Het zou een klein wonder zijn geweest als die ouwe plank van Knopfler een 5 weg switch had.
Ik vind de tele, de originele met 2 singlecoils, vele malen veelzijdiger en toffer dan een strat. Wat de strat voor zich heeft, is het midden element. Ik vind die ongelooflijk tof. Het geroemde strat-neck pickup vind ik niet zo cool; ik vind de tele neck pickup veel fijner; vaak warmer, smoother. Minder dat glas achtige. Ook vind ik het veel makkelijker om een tele goed op te bouwen dan een strat. De variabelen bij een strat luisteren veel nauwer dan bij een tele, vind ik (als bouwer zijnde) en dat maakt het dat ik liever tele's bouw dan strats. Plus, die verdomd pokke-tremolo... bah.
Ik vind de Tele ergonomisch gezien een ramp. Daarnaast vind ik de brug een ramp evenals de pick ups. Maar, ik snap dat het generieke en de eenvoud van de tele veel mensen aanspreekt. Dat ze eenvoudig te bouwen zijn lijkt me ook geen enorme verrassing.
Gitaarles en basles in Weert
www.gitaarschoolweert.nl
New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales
Favorieten/bladwijzers