Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 33 EersteEerste ... 91011121321 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 329

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Nu ik erover nadenk, gebruik ik nooit tussenstanden. Dus ook niet bij 2 elementen.
    Ongeacht de gitaar rag ik de 3- of 5-standenschakelaar in een keer door naar het hals- of brugelement.
    Clean is hals, scheur is brug.
    2 elementen en een 2-standenschakelaar is al genoeg.
    Eindelijk eens iets gevonden waar ik het niet met je eens ben. Ook op YouTube demo clips zitten veel van die ADHD jongens die constant alleen maar van hals naar brug jengsten... van enig respect voor het gereedschap is geen sprake.
    Drie standen, da’s mooi op vrijwel iedere gitaar. Op mijn strat zit een drie standen schakelaar, terwijl ik de brug pup vreselijk vind. Maar dat vind ik al snel. Op maar 2 van de 16 gebruik ik de brug pup. Dus 2 standjes? Dan alleen hals en hals + brug. Ik vind juist heel vaak beide pups mooi klinken, maar al te vaak ook nog hum onderdrukkend. En volgens de enige overlevende Cricket, speelde Buddy Holly altijd alleen op het midden element!

Maar dat was de vraag niet. Mijn Tele is een Hohner Prinz TE. Ik moet altijd nog eens uitzoeken uit welk jaar.
    Het mooie zonder voorbehoud hoog wat de brug pup heeft, heeft de hals pup op een Fender (of iets dat erg zijn best doet) vaak niet. Vaak is daar het hoog wat muffig. Een knieval voor de jazz jongens die er niet aan wilden.

Dat heeft de Hohner niet. ‘Denk’ brug pup, maar dan met halswarmte, en je hoort een Hohner. Ik moet de eerste echte Tele nog horen die ik zou willen ruilen. Maar dat ze er zeker zullen zijn, gaan we nu meemaken.
    Wedden?
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

Senior Member

Standaard

Een prinz tele heeft strat pickups, dat is al 1. Een tweede zou zijn dat de body van esdoorn is ipv essen of elzen.
    Prins zelf omschreef het droge attacky geluid als ragedy rag en probeer het daar maar eens niét mee eens zijn.

Maar al die voorkeuren voor brug, mid of neck is voor mij niet zo vastliggend, dat ligt vooral aan de gitaar zelf.
    Zo heb ik een strat waar ik bijna altijd in de mid positie speel en een ander op de neck en weer een ander...
    bij mijn '73 strat maakt het zelfs niet uit, alle drie de standen klinken nagenoeg hetzelfde, die doet niet aan discriminatie.
    En dat is een goed ding, niet discrimineren.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bolkedebeer Bekijk bericht
    Ik ben juist op het gebied van gitaren rete-inclusief.
    een fender overdwars anaal ingebracht? dat was hier vroeger een veel voorkomende verwensing lang niet meer gehoord vooral gebezigd door FnarK net zoals sterf hoer sterf! verdomme ik word nostalgisch naar de wilde vroegere tijden.

Moderator

Standaard

Wilde tijden zijn overrated

Door al die Tele praatjes ben ik vandaag voor het eerst in twee maanden naar de oefenruimte geweest (lockdown...) want daar staat mijn (07 Baja) Tele.
    Oké, standaard low output elementen vind ik te slap maar met iets meer pit is het toch wel zo ongeveer de makkelijkst goed klinkende en meest veelzijdige maar toch karaktervolle gitaar. En dat voor een basic middenklasser, het is eigenlijk niet te volgen.

Senior Member

Standaard

Ik snap je helemaal!

Maar heb je die Japanner niet meer?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

Als ik een paar sets van allemansmuziek moet spelen doe ik dat liever op een Tele dan op een Strat. Superstrat is ook bruikbaarder. De dunne sound van het Strat brugelement doet het vaak wat minder. Ik vind een Strat ook wat meer afhankelijk van de versterker en het volume.

Senior Member

Standaard

Twee maanden niet gestemd Mitch ?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Eindelijk eens iets gevonden waar ik het niet met je eens ben. Ook op YouTube demo clips zitten veel van die ADHD jongens die constant alleen maar van hals naar brug jengsten... van enig respect voor het gereedschap is geen sprake.
    IK ADHD? Van enig respect voor gereedschap geen sprake?
    Ik ben denk ik het tegenovergestelde van ADHD. En van van hals naar brug jengsten doe ik met alle respect.
    Maar zo werkt het nu eenmaal voor mij.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    IK ADHD? Van enig respect voor gereedschap geen sprake?
    Ik ben denk ik het tegenovergestelde van ADHD. En van van hals naar brug jengsten doe ik met alle respect.
    Maar zo werkt het nu eenmaal voor mij.
    O née, dat is helemaal verkeerd overgekomen. Niet jij, maar de YouTube heethoofden natuurlijk. De vervelende gewoonte om alleen brug of hals pup te spelen, terwijl (ik) juist in de stand allebei vaak heel mooie dingen hoor.
    En die wordt in al die zelfoverschattingsclips standaard overgeslagen.
    Je ziet, ik kom er speciaal mijn bed voor uit om mijn stommiteiten recht te zetten.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    Zelfs ene meneer hudson is het met je eens
    Maja die zit nu eenmaal vast aan een andere gitaar
    Welke meneer hudson?
    Voor rest vind ik alle standen op een strat bruikbaar, zeker in combinatie met de tone knop. Alleen gebruik ik het midden element solo bijna nooit, dat vind ik het minst karakteristieke standje, beetje nietszeggend zelfs. Misschien heeft iemand hier nog tips voor het strat midden element solo? Of enkele video voorbeelden van bekende gitaristen die dat veel gebruiken?

Ik vind een SSS strat wel veelzijdig. Het hoeft echt niet altijd glazig te klinken zoals sommigen hier beweren. Van Hendrix tot cleane funk tot Gilmour tot fusion tot the Shadows etc. dat vind ik best veelzijdig.
    Laatst gewijzigd door apekop; 7 juni 2020 om 10:40
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten