Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 789 van 866 EersteEerste ... 289689739779787788789790791799839 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 7.881 t/m 7.890 van 8652
    Senior Member

Standaard

ha, bedankt! Die vibe, ik heb wel lang gezocht. Ik dacht eerst dat ik tremelo wel tof zou vinden. Chorus vind ik wat te ijzig of cheesy als effect. En phaser roept bij mij alleen funk akkoordjes op.

Ik heb hier nog een multi effect liggen van Zoom en alles geprobeerd, de Univibe in dat ding geeft me de meeste inspiratie, daarom de pedaal versie gekocht. Ik zit nog in de honeymoon fase maar ik vind hem echt te gek. Ik heb nog een Crybaby Wah pedaal liggen, ben benieuwd wat die combinatie doet.

Rotovibe lijkt me dan ook nog wel gaaf, maar is voor nu een overkill.
    Laatst gewijzigd door raabje; 23 april 2020 om 22:29

Standaard

Je verhaal klinkt me wel deels herkenbaar in de oren ja. Chorus is even zoeken, er zijn er ook wel die lekker vol en warm klinken, voorals als je ze met mate gebruikt. Phaser is, mi, inderdaad vooral leuk voor funk of psychedelisch/stoner achtig werk als je er een dikke fuzz voor gooit. Vibe is lekker dik en warm en blijft ook nog goed overeind met vervorming erbij :-)

Senior Member

Standaard

M'n bordje maar weer 's ge-update. Kabels kunnen netter, maar dan moet ik ze inkorten en daarvoor ben ik nog teveel bezig met experimenteren. Marshall Shredmaster er af. Tof pedaal als booster, maar ik heb maar beperkte ruimte en dan is dat het pedaal waar ik als eerste zonder kan. Freqout erop. Ik vind 'm niet geschikt om een noot in een solo uit te laten zingen. Doet soms onverwachte dingen en klinkt raar als je een noot wegveegt. Maar voor wat cleanere dingetjes kun je wel hele leuke dingen doen. Experimenteren!

Senior Member

Standaard

Wat is dat pedaaltje tussen de flanger en phaser in?

Senior Member

Standaard

Lovepedal Pickle Vibe. Eigenlijk meer phaser dan vibe. Wel met iets meer wobbel dan de MXR Phase 95. Ik zet de phaser traag, a la het Van Halen trucje en de vibe juist vrij snel. De vibe gebruik ik eigenlijk ook alleen maar voor clean met een randje. Wel een fijn pedaal.

Senior Member

Standaard

Ah, ok, nu achteraf kan ik het lezen; ik had geen idee

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    M'n bordje maar weer 's ge-update. Kabels kunnen netter, maar dan moet ik ze inkorten en daarvoor ben ik nog teveel bezig met experimenteren. Marshall Shredmaster er af. Tof pedaal als booster, maar ik heb maar beperkte ruimte en dan is dat het pedaal waar ik als eerste zonder kan. Freqout erop. Ik vind 'm niet geschikt om een noot in een solo uit te laten zingen. Doet soms onverwachte dingen en klinkt raar als je een noot wegveegt. Maar voor wat cleanere dingetjes kun je wel hele leuke dingen doen. Experimenteren!

Wat voor wah is dat

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Standaard

Dunlop JC-95 Jerry Cantrell Wah
    https://www.thomann.de/nl/dunlop_jc_...hoCZewQAvD_BwE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Wat voor wah is dat

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

Senior Member

Standaard

Yep. Cantrell wah.

Standaard

Ik verander nooit zoveel, maar het is nu wel de perfecte tijd om te knutselen. Dit is nu m'n main-pedalboard. Met opgeknipt Perzisch tapijt . Niet zo clean met de kabelspaghetti overal, maar goed.

Alles is gepowered door een Onespot en de daisychain en patchkabels lopen steeds ober elkaar heen, maar op m'n oefenversterker heb ik nog geen last van bijgeluiden. Binnenkort ook even kijken hoe dat gaat bij m'n Rivera op wat volume. De pedalen trekken ook samen maar zo'n 308 mA.

Volgorde:
    Crybaby--> Fire Red Fuzz -> Jeckyll & Hyde -> Box of Rock -> Yellowcomp -> Open Road -> EHX Mod 11 -> -> Angel Wing Chorus -> Tape Machine - Tuner

De basis van m'n board is eigenlijk al bijna tien jaar gelijk. De Open Road als main drive (denk Nobels ODR-1 met wat meer twang en vermogen) en de linkerkant van de J&H (Route 80 voor leads. De rechterkant heb ik eigenlijk alleen gebruikt in gelegengeidsbandjes voor meer gain. BoR is pas deze week aangekomen en vind ik (op m'n THR10) vooralsnog veelbovend.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten