Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 46

Discussie: Geluidsdicht hok

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik zeg ook niet dat het een koopje is, maar je vergelijkt wel appels met peren.
    Nee hoor.
    Appels met appels: ik denk dat tmms -als ie handig is, zich goed inleest, alles berekent, etc.- voor (veel) minder geld betere resultaten kan bereiken.
    Appels met appels: 5500 euro 2e hands met 30-35dB demping, ~5m2, vs. 16-17m2 ruimte, nieuw, 11k, met zeker 45dB demping.

Dus, mijn punt is dat 5500 euro voor iets 2e hands, wat maar 30-35db dempt én niet al te veel oppervlakte intern heeft, maar toch mogelijk een lomp onding in je bestaande ruimte is, erg veel geld is.

Als je puur buizenamps hard wil kunnen zetten voor opnames, ben je ook met ~900 euro klaar voor een Two Notes Torpedo Live.
    Ik heb er één en ik zou niet meer zonder kunnen. Eindtrappen lekker laten koken, koptelefoontje op, geen PC nodig, hoppa.
    De nieuwe Two Notes Captor X zou ook nog een goeie optie zijn voor nog minder geld.
    Die kan je ook als attenuator gebruiken om alsnog je signaal naar een speakercab te sturen.

EDIT: @Sjtevel, great minds...
    https://www.bax-shop.nl/attenuator/t...aker-simulator
    Laatst gewijzigd door Speeddemon; 20 april 2020 om 19:29
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex | Hamer Californian Elite in Aztec Gold
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

Senior Member

Standaard

Neeeh, ik wil resonante herrie door m'n bast voelen trillen.

Senior Member

Standaard

Zoals het hoort dus 😏
    Als je echt luid wil zijn, moet je wel een goed plan hebben. Zware gordijnen een cm of 10 van de wand hangen geeft ook nog extra demping. Het plafond moet je net als de vloer aanpakken.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
    Dus, mijn punt is dat 5500 euro voor iets 2e hands, wat maar 30-35db dempt én niet al te veel oppervlakte intern heeft, maar toch mogelijk een lomp onding in je bestaande ruimte is, erg veel geld is.
    Het ís ook (te)veel geld, dat vind ik ook absoluut, maar met dat soort dingen werkt het ook weer niet zo dat iets van 2x zo groot ook 2x zo duur is.
    En zelf beunen is in de basis uiteraard vaak goedkoper dan iets kant en klaars kopen omdat je uren, overhead en winst niet hoeft te tellen.
    Zeker als je de helft niet hoeft te kopen omdat je constructie al aanwezig is.
    Maar goed, voordat je thuis helemaal klaar bent, alles afgewerkt, demping getest / geverifieerd.....hoe jullie bouwen weet ik niet maar bij mij valt het toch altijd weer tegen achteraf, wat het gekost heeft.

Senior Member

Standaard

Het ís ook (te)veel geld, dat vind ik ook absoluut, maar met dat soort dingen werkt het ook weer niet zo dat iets van 2x zo groot ook 2x zo duur is.
    Nou, heb je die 2e hands Excellent model Q gezien op hun site? Dan heb je dus wel 40-45dB demping, en 8.1m2 vloeroppervlak ipv 4.6m2, maar die kost ook 9800 euro.
    1.7x zo groot, en 1.7x zo duur.

En zelf beunen is in de basis uiteraard vaak goedkoper dan iets kant en klaars kopen omdat je uren, overhead en winst niet hoeft te tellen.
    Zeker als je de helft niet hoeft te kopen omdat je constructie al aanwezig is.
    Maar goed, voordat je thuis helemaal klaar bent, alles afgewerkt, demping getest / geverifieerd.....hoe jullie bouwen weet ik niet maar bij mij valt het toch altijd weer tegen achteraf, wat het gekost heeft.
    Is ook zeker waar. Heeft bij mij, mede vanwege verschuivende wensen, perfectionisme, belachelijk hoge offertes en nieuwe inzichten er toe geleid dat m'n zolder ruim 4,5 jaar onafgewerkte teringzooi met verhuisdozen was en ik het uiteindelijk heb laten doen.
    Nu kostte dat meer dan initieel geraamd, maaaaarrr...ik heb er ook een hoop meerwerk bij gestopt. Die gasten waren toch al bezig, alles strak gestuct, dan laat ze ook maar verven, vloer leggen en knieschot-kasten bouwen.
    Zo mooi had ik het niet gekund en zeker niet in de relatief korte tijd, voor een uiteindelijk best nette prijs.
    Gezocht:
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
    Nou, heb je die 2e hands Excellent model Q gezien op hun site? Dan heb je dus wel 40-45dB demping, en 8.1m2 vloeroppervlak ipv 4.6m2, maar die kost ook 9800 euro.
    1.7x zo groot, en 1.7x zo duur.
    Ja, voor dat geld kun je wel wat doen ja, zelf zou ik ook eerder verhuizen dan zo'n ding aanschaffen

Senior Member

Standaard

De vraag is of je buiten de geïsoleerde ruimte niks meer wil horen of enkel nog iets op acceptabel volume wil horen. Ik denk dat zo'n ruimte zoals afgebeeld op de site geplaatst in een studio, voldoende volstaat voor het eerste.

Stel je zit in zo'n hok dat in een slaapkamer staat, je produceert 100db binnen het hok zit je daarbuiten op zo'n 65 db. Tussen die slaapkamer en die van de buren zit nog een spouwmuur. Dan is er met 65db in de slaapkamer weinig overlast in die van de buren en mama kan beneden nog gewoon GTST kijken.

Standaard

wat wel belangrijk is,
    je moet niet alleen kijken naar het aantal afgedempte dB's. Maar ook over welke frequenties.
    als je 35dB (C) met zo een kast weet weg te werken, dus niet A (gewogen) dan kan dat 5500€ waard zijn.

maar goed een box of rock achtige oplossing om je speaker heen is denk ik de optimale afweging tussen kosten en baten.
    "alleen wegisoleren wat herrie maakt."
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht

maar goed een box of rock achtige oplossing om je speaker heen is denk ik de optimale afweging tussen kosten en baten.
    "alleen wegisoleren wat herrie maakt."
    Ik lees daar best vaak over dat het alsnog boxy klinkt, én is dus meer geschikt voor opnames, niet voor tmms' wens om z'n broekspijpen in de ruimte te laten flapperen.

Heb zelf voor opnames ook zo'n Box of Doom (ook nog een groot lomp onding trouwens) overwogen, maar ben uiteindelijk gelukkig voor de Torpedo Live gegaan.
    Gezocht:

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    wat wel belangrijk is,
    je moet niet alleen kijken naar het aantal afgedempte dB's. Maar ook over welke frequenties. ......
    Interessant punt. Ook iets om mee te nemen in de overwegingen. Kan wellicht schelen in de dikte van de isolatie.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten