Volgens mij is het handiger/gemakkelijker om de MP3 uit een YT filmpje te trekken (daar zijn sites voor). Kun je 'm zo in je DAW slepen.

Ik heb m'n interface om gitaar op de pc te spelen, maar m'n boxen worden door de standaard audiokaart aangestuurd, werkt ook prima.