Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
Well, yeah: ik heb twee sets van Seymour Duncan gekregen van die Zephyr Silver pickups en ja, ze klinken bijzonder goed. Dat zilver een betere geleider is die ook nog eens flexibeler is, vertaalt zich in het feit dat die pickups niet gewaxpot hoeven te worden want de spanning op de zilveren draad is gewoon hoger bij het winden, dus de wikkelingen schuiven minder, dus waxpotten om de boel op z'n plek te houden is niet nodig. Het cryogeen behandelen van metaal is ook een betrouwbare methodiek gebleken om onzuiverheden in metaal te corrigeren (lees harder te maken, duurzamer maken, buigzamer maken: ideaal voor spoeldraad)..

Weet je, je gooit met lappen tekst, waar ook wat zinnigs in staat tussen de regels door, met name ben je redelijk ingevoerd in het productieproces, maar je komt niet tot de kern omdat je onderbouwing van mechanische en elektrische eigenschappen scheef gaat op het ontbreken van getallen.

Wat je hierboven aangeeft, is dat de spoel van de zilveren pickups niet gewaxt hoeft te worden omdat hij strakker wordt gewonden. Maar als koper van nature hogere treksterkte heeft, dan moet die nog veel strakker gewonden kunnen worden dan de zilverdraad? Toch? Of speelt er meer mee dan treksterkte? Je haalt iets aan over hardheid, iets over elasticiteit... hoe zit het? In welke mate veranderen deze eigenschappen bij afnemende temperatuur en wat hebben gitaristen daaraan? Ik ben geen metallurg en mijn materiaalkunde is stoffig, dat was 30 jaar geleden en dat geef ik ruiterlijk toe, maar dat stukje toelichting, over de fysische eigenschappen van zilver voor en na koudebehandeling, t.o.v. koper, mis ik dus. Want zonder die kwantitatieve onderbouwing rammelt je verhaal.

Ik wil niet onaardig zijn en je mag van mij ook gewoon blij zijn met je Zephyr Silver pickups uiteraard, maar als je forse statements maakt...