Jazeker! Ik heb ook een American Player Thinline P90 Telecaster (langste naam voor een Tele ever? 😆en dit voelt zeker anders. Meer zoals m’n Gibsons... duh! Maar belangrijk ook dat het geluid erdoor verandert. Minder twang, beetje zwoeler. Dat moet je wel willen natuurlijk en dat is wat ik bedoelde met jazzier eerder.
Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com
Ja ik zal niet beweren dat je op een standaard Tele geen jazz kunt spelen. Er is ook nog zoiets als een tone-knop natuurlijk en het tele-halselement heeft al iets jazzigs in zich. Maar door de Gibson scale, de houten brug die ik erop heb gezet en de flatwounds is dit wel een tele die niet typisch tele is 😉
Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com
De gitaar die de meeste speeluren krijgt zou je denken, vaak een optelsom van klank, feel & vibe.
The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
http://gitaarpodcast.nl/
Lijkt me de juiste conclusie.
De Greco klinkt het beste
De CS strat speelt het beste en is gewoon een schitterend kwalitatieve gitaar.
De hwy1 is veruit de minst waardevolle in €, dus een reden om die te houden zou zijn om een leuke som over te houden voor iets anders.
De CS krijgt het meeste speeltijd omdat die gewoon fantastisch speelt door de roestvrijstalen jumbo frets. Maar de Greco heeft een bijna identiek halsprofiel dus in principe zou een refret dat verschil weg kunnen nemen. Ik ga sowieso spijt krijgen welke het ook wordt, maar ga gewoon een knoop moeten doorhakken want meer dan 1 stratocaster is eigenlijk echt onnozel.
Ik heb ongeveer diezelfde situatie, opschonen maar welke,
Ik ben lui in verkopen dus uiteindelijk heb je 8 stratocasters waar eentje genoeg is,
geen CS spul maar voornamelijk 70's en 80's.
enfin,
de enige stratocaster waar ik live op speel is een Greco Super Real dus die blijft
heeft verder geen betekenis want de rest ligt nog steeds stof te happen
maar de gedachte dat ik er al afscheid van genomen heb is beter voor het zen
![]()
Ik ben heel benieuwd naar welke strats je daar allemaal hebt staan. Vooral de voorste 2 op de foto ook.
Mijn Greco is een Super Sounds SE-1000 uit 1976, destijds het duurste model. In de 5 jaar die er op volgende werden de kopieën nog meer waarheidsgetrouw, maar toch niet ontevreden over deze.
Vlnr is dat een '82 USA, '81 Greco SE 800, '75 USA en '73 USA.
Eigenlijk ben ik vooral van de thinline/hollow body met P90 of Wide Range dus het slaat nergens op
maar dat is tevens de reden, dat je denkt, het ligt aan de gitaar.. maar het ligt aan jou, geen stratman.
dan nog liever een jaguar, die heeft een veel betere trem voor wat ik doe.
Favorieten/bladwijzers