Er zitten nog een paar bobbels in de fineer. Kijken of ik die er met een strijkijzer nog uit kan stomen.
Ik vind de bookmatch wel fraai.
![]()
Er zitten nog een paar bobbels in de fineer. Kijken of ik die er met een strijkijzer nog uit kan stomen.
Ik vind de bookmatch wel fraai.
![]()
Waarom makkelijk als ‘t moeilijk kan ? Drie kleuren fineer. De lichte dunne strip zit er tussen omdat ‘t anders een beetje saai werd.
De donkere plekken is water.
![]()
Het wordt steeds ingewikkelder, en het wordt kwa kleuren een behoorlijke toverballendoos, maar ach, zo kom ik de dag wel door. Veel fouten = veel leren, zeg maar.
Stripjes op de zijkanten:
En kleur nummer vier zit op de zijkant. Ik heb niet genoeg fineer van één soort om minder kleuren te gebruiken, maar om te oefenen is dit prima.
De randen zijn het moeilijkst. Daar moet ik nog wat op verzinnen.
![]()
Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 26 maart 2020 om 22:24
jij houd onze goed naam in ere.
in het programma: salvage hunters , the restorers kwamen zeer oude meubels die gerestaureerd moesten worden.
geweldig inlegwerk en wat bleek. er was een bepaalde periode waarin het Nederlandse inlegwerk als het beste ter wereld gold.
en ik moet zeggen, wat jij nu maakt ziet er prachtig uit, doe het je niet na!
Het begint er mooi uit te zien.
Nieuwe strookjes in de lijm, voor de voor- en achterkant van de kist.
Morgen nog één kant ...
![]()
Vanuit de quarantaine-workshop: ik heb de kist in de lijnzaadolie gezet, na wat scheurtjes gerepareerd te hebben, en het hang- en sluitwerk is gearriveerd.
Voor en na:
Hang- en sluitwerk.
![]()
Zeer stijlvol.
Het hang- en sluitwerk. De deksel kan/moet er af tijdens het gebruik.
![]()
Favorieten/bladwijzers