Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 23 van 37 EersteEerste ... 13212223242533 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 221 t/m 230 van 365
    Senior Member

Standaard

Fraai ziet het er allemaal nog niet uit, maar de bodem zit onder het pedal board en de zaak is echt sloopvast. Dit gaat nooit meer los.

Het frame lijmen en klemmen. De schroeven klemmen e.e.a. vast, en komen onder fineer, en de zwaluwstaarten zorgen dat ik de doos niet uit elkaar beuk als ik de pedalen intrap.

Senior Member

Standaard

De uitstekende balkjes gelijk met het frame maken:

Ik lijm een plaat triplex onder het frame als bodem.

Klemmen was even puzzelen, maar zo gaat het.

De bodem is ook nog geschroefd. Het is misschien wat overdreven allemaal, maar stevig is het wel, haha !

Senior Member

Standaard

En zwaar, vermoed ik.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    En zwaar, vermoed ik.
    Nee, dat valt heel erg mee !

Senior Member

Standaard

Prachtig werk overigens hoor. Daar hou ik enorm van.
    Is het overigens de bedoeling dat hij “on the road” gaat of komt hij gewoon thuis te staan?
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    Prachtig werk overigens hoor. Daar hou ik enorm van.
    Is het overigens de bedoeling dat hij “on the road” gaat of komt hij gewoon thuis te staan?
    Nee ik speel al jaren niet meer in bandjes. Soms nog wel eens in een kroeg of bij vrienden. Maar ik bouw de bak gewoon omdat ik er lol in heb, en om hier in de woonkamer niet alles los te hebben liggen of alles steeds opnieuw aan moet sluiten.

Senior Member

Standaard

De deksel. Ik heb de latten voor het frame gezaagd & geschaafd. Nog steeds uit een IKEA lattenbodem. Die is nou wel op. Maar: ik heb er nog een ! Wel lastig, want er zit een hoek in de deksel.

Eerst met een hoek op de lintzaag:

Het past allemaal redelijk.

Nog even alle zijden mooi recht en glad schaven. Met de lange jakomeiner natuurlijk.

Het frame voor de deksel. Morgen met een stuk triplex in elkaar lijmen. Dat hoeft niet zo stevig als de bak; het is maar een deksel natuurlijk.

Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 11 maart 2020 om 19:56

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    De deksel. Ik heb de latten voor het frame gezaagd & geschaafd. Nog steeds uit een IKEA lattenbodem. Die is nou wel op. Maar: ik heb er nog een ! Wel lastig, want er zit een hoek in de deksel.

Eerst met een hoek op de lintzaag:

Het past allemaal redelijk.

Nog even alle zijden mooi recht en glad schaven. Met de lange jakomeiner natuurlijk.

Het frame voor de deksel. Morgen met een stuk triplex in elkaar lijmen. Dat hoeft niet zo stevig als de bak; het is maar een deksel natuurlijk.

Als je een kist met deksel wil maken is het een volgende keer handiger eerst een dichte doos te maken dus onder en boven dicht en dan de dikte van het deksel er af zagen op de cirkelzaag dan heb je een exact passende deksel e.v een stukje pianoscharnier en klaar is het.

Zo maakten we vroeger gereedschapkisten of kleinere kistjes naaidozen en of tekendozen de zijkanten daar maakte we eerst een sponning in voor de dikte van de boven en onderkant dat deden we ook op de cirkelzaag dan laat je het blad een heel eind zakken tot de gewenste diepte en zet de geleider op de gewenste breedte. zo deden we het ook met de halfhout verbinding i.p.v. zwaluwstaart
    Het is maar een tip hoor gooi het weg als je het niks vind.
    Gr
    han

Senior Member

Standaard

Als dit over 4700 jaar wordt opgegraven, wat zouden ze dan denken waar dit voor gebruikt zou worden...?
    “U lijk sprekend op me moeder. Die heb precies zo’n stoel”
    Van Kooten & De Bie

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    Als je een kist met deksel wil maken is het een volgende keer handiger eerst een dichte doos te maken dus onder en boven dicht en dan de dikte van het deksel er af zagen op de cirkelzaag dan heb je een exact passende deksel e.v een stukje pianoscharnier en klaar is het.
    Klopt; maar ik heb geen cirkelzaag. En ik ben niet aan de slag gegaan met een uitgebreid plan; ik verzin steeds de volgende stap ter plekke, haha !

Ik wil dat de deksel los kan, dus daar moet ik nog even scharniertjes voor zoeken. Probleem wordt nou al dat de deksel aan de bovenkant heel smal is. Maar dat zien we morgen dan wel weer :-)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Als dit over 4700 jaar wordt opgegraven, wat zouden ze dan denken waar dit voor gebruikt zou worden...?
    Dat geldt wel voor meer wat hier staat !

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten