Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 29 EersteEerste ... 67891018 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 282
    Senior Member

Standaard

Ik heb het eventjes gecheckt:
    M'n eerst elektrische HB kocht ik 7 jaar geleden en heb ik nog steeds. Het is een Les Paul model en kostte 149 EUR (mahonie body 2 delen, maple top wellicht ook 2 delen) en het enige dat ik er aan veranderd heb zijn de pickups (35 EUR voor een set), de afwerking was verder extreem goed, hij kostte 149 EUR. Ik heb veel opgetreden met die gitaar en heb 'm nog steeds. Mei 2013 kocht ik een HB TE 52 Telecaster maple neck en toets, 3 delen ash body. Daar was wel wat werk aan. Frets waren scherp, halspen stond veel te strak, pickups vervangen en de brugzadels vervangen. De gitaar was 129 EUR en als ik er zelf niet handig mee was zou ik 'm terug gestuurd hebben. Prima gitaar verder trouwens en de upgrades kostten mij 45 EUR. Half jaar terug een TE-90FLT gekocht en da's echt rechtstreeks uit de doos een te gekke gitaar. Met deze en de Tele treed ik trouwens ook op.
    M'n eerste gitaar was een splinternieuwe Gibson RD, m'n tweede een The Paul, ik heb een Fender strat en Gibson SG, beide reissues uit de jaren '80 en een Les Paul. Dus ik ben wel wat verschillende gitaren gewend.
    Ik ben benieuwd wat jij over hout te melden hebt. Naar mijn idee wordt er louter gekeken naar hoe mooi een stuk hout is.

Senior Member

Standaard

Mijn ervaring met goedkopere gitaren squier vs mijn fender EJ of AVRI strat of PRS Mira
    Hals voelt niet chill aan op vintage lp die ik heb, ook niet op een squier strat van een kerel die ik gitaarles geef, ook niet op meerdere andere goedkopere gitaren die ik heb gehad.

Daarnaast klinken de elementen minder goed, er zit geen dynamiek in de volume en toon knoppen. Ik zou best kunnen leven met een gemodde squier als ik geen fender zou kunnen kopen, maar het verschil is wel heel groot imo.

Neemt niet weg dat een goede gitarist op een cheap ass gitaar alsnog fuckin goed zal klinken. Daar niet van :P . Maar waarom zou je op een crappy gitaar spelen als je de mogelijkheid hebt om een wat betere te kopen.
    Laatst gewijzigd door gitaarmike; 26 februari 2020 om 13:06

Standaard

Ik vind dat positief Eric dat je met deze gitaren optreedt..maar zoals je zegt..gebeuren er toch mods...en het voordeel is dat je er zelf kunt aan werken..maar niet iedereen kan dit..en dan begint het voor deze mensen.

Senior Member

Standaard

En daarbij: het leven is te kort om op een kutgitaar te spelen 😁

Standaard

Begin stiekum een beetje te twijfelen aan de kwaliteit van de op tredens van erik
    Of is dat net zo kort doort de bocht als de kwaliteit van een gitaar relateren of je dat ding het podium opsleept
    Of is het gewoon standaard
    Dure zeldzame vintage geil klinkde gitaren voor in de studio en je afgeragde (het maakt toch geent reet uit als ze gejat worden of naar de klote gaan) gitaren mee de feesttent in
    Kwaliteit dus...

Senior Member

Standaard

Beluister Erik zijn soundcloud en je komt er achter....

Senior Member

Standaard

Leuk ja, mogen jullie gelijk melden waar ik op speel.

Standaard

heb alleen wat oefenruimte opnames(hoop ik dan maar) met een af en toe vressssselijk valskrijssssende zangpersoon gehoord
    kan toeval zijn maar heb echt geen zin om +-30 leuke liedjes door te worstelen voor de eventuele goeie shit zeg maar
    dus daar ga ik geen oordeel op basern

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    heb alleen wat oefenruimte opnames(hoop ik dan maar) met een af en toe vressssselijk valskrijssssende zangpersoon gehoord
    kan toeval zijn maar heb echt geen zin om +-30 leuke liedjes door te worstelen voor de eventuele goeie shit zeg maar
    dus daar ga ik geen oordeel op basern
    Ok, jij houdt het liever theoretisch dus.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RoryVDW Bekijk bericht
    Ik vind dat positief Eric dat je met deze gitaren optreedt..maar zoals je zegt..gebeuren er toch mods...en het voordeel is dat je er zelf kunt aan werken..maar niet iedereen kan dit..en dan begint het voor deze mensen.
    Volgens mij heb jij recent nog in jouw Fender zitten solderen dus da's een non-argument.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten