In combinatie met mijn rack gebruik ik een midi controller. Tevens gebruik ik een tuner die naast mijn midi controller staat. Hier gaat alleen signaal naartoe (geen audio retour) vanuit mijn rack.
De controller wil graag 9V AC hebben, en de tuner 9V DC.
Op dit moment gebruik ik een 5-polige XLR; 3 polen voor midi en dan twee die naar de tip en sleeve van de jack gaan.
Verder een 230V kabel naar het board, waar dan een voeding voor 9VAC en een voeding voor 9VDC op zit, om daarmee beide apparaten van spanning te kunnen voorzien.
Het liefst zou ik de voedingen naar het rack verplaatsen zodat ik geen 230V naar mijn board hoef te leggen.
Dit zou echter betekenen dat ik dan naast midi en "tuner out" ook nog 9VAC en 9VDC door een relatief lange kabel moet transporteren. Is dat wel wijs om te doen, of kan ik het beter houden zoals ik het nu heb?
Het allerliefst zou ik zelfs nog 1 (multi)kabel hebben met alles erin, met 1 stekker aan elke kant, gemak dient de mens.
Het gaat dan om 2 aders tbv, 9VAC, 2 voor 9VDC, 2 voor audio, 3 voor midi = 9 aders. In 1 kabel kom je dan alsnel bij Harting stekkers oid uit?
Bovendien vraag ik me af hoe goed (met name) de 9VAC samen gaat met de audio in een multikabel.
Hoe zouden jullie dit doen?
Favorieten/bladwijzers