Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1699 van 1797 EersteEerste ... 69911991599164916891697169816991700170117091749 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16.981 t/m 16.990 van 17961

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Oud forumlid.
    Dat wist ik niet.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Het eerste wat hij bij alle gitaren deed was frets levelen en polijsten en dat vond ik vrij typisch en bovendien sneu voor de nieuwe eigenaar omdat je dan nog sneller nieuwe frets nodig hebt. Maar wel betrouwbaar, geen rare verhalen.
    Eens.
    Ben 2 keer bij hem op de camping geweest. Aardige vent. Ook inruilen geen probleem.
    Beetje een mix van knappe semi-vintage jappen en echt serieuze troep.
    Kortom, zoals bij alle tweedehands aankopen: Doe je huiswerk en dan vind je zo af en toe iets leuks voor een leuke prijs.

Senior Member

Standaard

on-topic:
    Model staat er bij toch? Als je ff op google rondneust is over elk tokai model wel iets terug te vinden. Wat belangrijk is dat je vooral naar de specs zoekt. Kenmerkend voor gitaren uit die periode / regio is dat ze allemaal dezelfde naam hebben voor het model, echter het getal zegt iets over de kwaliteit. Dat gaat dus echt van triplex troep en fineertjes naar bijna perfecte klonen van het origineel.
    Zo uit mijn hoofd: 55 is een van de instap modellen dus ik zou er zelf niet echt wild van worden zeker niet voor de prijs van een usa fender.

Senior Member

Standaard

Goldstar 50's zijn al prima gitaren hoor, dan zal de 55 een steel block OF nitro zijn aangezien de 60 beiden heeft.
    De echte instappers bleven domestic, die kennen wij niet.

Enige bedenking heb ik bij combinatie rosewood neck/2 tone body die er niet is. Verkoper heeft dat waarschijnlijk ook verbaast en noemt dat custom maar dan mag hij me vertellen hoe hij aan die wijsheid komt behalve zijn eigen duim.
    Een kind snapt dat een fabriek geen custom orders doet op een relatief laag model nummer maar ik stond, net zoals verkoper, ook niet bij de lopende band toen die gitaar eraf rolde.

Senior Member

Standaard

Het is goede handel zoals Geert dat doet.
    Je moet er zin in hebben.
    Dat is een ander verhaal.
    Moet toch je hobby zijn 't land rond te rijden voor dat soort meuk en de boel thuis op te poetsen.
    Dat prijzen hier -moet ik bekennen- was ik ook wel beu.
    Je kon het gewoon volgen.
    Zag ze op MP verschijnen, verdwijnen, hier geprezen worden, en weer op MP verschijnen, opgepoetst met nieuwe snaren tegen een meerprijs.
    Deed 'ie handig.
    En 't is niet verboden he.

Standaard

Wat ik vreemd vond dat er geen foto bij zat van de voorkant van de head stock i.v.m. de tekst die onder de merknaam staat. Aan de hand van het serienummer [neckplate] zou de gitaar meer bouwjaar 1982 moeten zijn. Het model nummer is niks meer dan een klein stickertje wat achter op de neck zit. En de duurdere modellen hebben dimarzio elementen.
    Laatst gewijzigd door witterwit; 28 december 2019 om 17:55

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Het is goede handel zoals Geert dat doet.
    Je moet er zin in hebben.
    Dat is een ander verhaal.
    Moet toch je hobby zijn 't land rond te rijden voor dat soort meuk en de boel thuis op te poetsen.
    Dat prijzen hier -moet ik bekennen- was ik ook wel beu.
    Je kon het gewoon volgen.
    Zag ze op MP verschijnen, verdwijnen, hier geprezen worden, en weer op MP verschijnen, opgepoetst met nieuwe snaren tegen een meerprijs.
    Deed 'ie handig.
    En 't is niet verboden he.
    Kan ik op zich helemaal in mee gaan. Als niemand meer in dat spul zou handelen zou er ook een stukje gitaar geschiedenis verdwijnen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witterwit Bekijk bericht
    Kan ik op zich helemaal in mee gaan. Als niemand meer in dat spul zou handelen zou er ook een stukje gitaar geschiedenis verdwijnen.
    Geschiedenis in stand houden klinkt wel heel sjiek voor iets van MP kopen om het een paar weken later weer erop te zetten, prijsopdrijving is meer een term waar ik aan dacht.
    Ik denk wel dat Geert de zware Ikea meubel look persoonlijk op de kaart gezet heeft en verdrongen gems als de Marauder en U2 weer lekker geleveld, crowned en gebuffed heeft voor de volgende generatie MP'rs.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Geschiedenis in stand houden klinkt wel heel sjiek voor iets van MP kopen om het een paar weken later weer erop te zetten, prijsopdrijving is meer een term waar ik aan dacht.
    Ik denk wel dat Geert de zware Ikea meubel look persoonlijk op de kaart gezet heeft en verdrongen gems als de Marauder en U2 weer lekker geleveld, crowned en gebuffed heeft voor de volgende generatie MP'rs.
    Zo bedoelde ik het niet helemaal, maar als je het bekijkt vanuit het standpunt; gebaseerd op jullie ervaringen, heb jij ook wel een punt. In het begin heb ik alleen de vraag gesteld of de vraagprijs een reële vraagprijs was. Persoonlijk vind ik 750 euro te hoog.

Senior Member

Standaard

Ja, 750 zou in de Reverb priceguide zo'n beetje het hoogste bedrag zijn van alle transacties.

Ik heb de foto nog eens goed bekeken en ben er eigenlijk wel van overtuigd dat hij is overgespoten, gebaseerd op kleur en de zwarte toplaag die Tokai nooit zo breed spoot.
    Aan de andere kant, who cares hè, het is geen Fender uit 1964.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten