als amateur/hobbyist toch altijd weer blij als je langzaamaan iets aan, in dit geval een versterker, kan verbeteren.
nieuwe switch, samen met een X2 arch suppression 250V 40/100/21 Metallized Polypropylene Film Capacitor
is de luide plop bij het uitzetten verdwenen.
de normal gain potmeter was toch dermate beschadigt dat hij op de lage stand niet goed in te stellen was, kraken en knetteren, dus deze ook vervangen.
was wel een dure vervanging want waar ik bij een Nederlandse leverancier met gebruik van oude en nieuw onderdeelnummer toch de verkeerde kreeg, er maar een uit engeland besteld die wel fysiek past.
echter geen nare geluiden meer tijdens het draaien, dus ook dat probleem opgelost.
op zoek naar info kwam ik echter ook nog iets tegen waar een gebruiker van dit type doorgebrande onderdelen had.
de 4 bevestigingsbouten van de trafo staken dermate uit dat contacten/pootjes van onderdelen onder aan de print bij een lichte buiging van de printplaat met elkaar in contact konden komen.
heb daar direct maar een kunststof plaatje tussen gedaan om die ramp te voorkomen

maar nu een ander fenomeen dat ik beluister.
hij bromt, moet nog controleren of dit ook zo is bij een geaard stopcontact.
echter, als ik de potmeter van de reverb verder opendraai, veranderd dat geluid en verdwijnt praktisch.
waar kan dit mee te maken hebben?