-
17 september 2019, 20:28
Tja, mijn uitgangspunt was een goed bespeelbare gitaar te bouwen met de Eddie look voor 400 euro. Dat gaat niet lukken als ik het topic nog eens teruglees en de adviezen op een rijtje zet.
Een body met neck in de vorm die ik wil bouwen kan ik eerlijk gezegd alleen bij Musikraft vinden, bij alle andere moet hij speciaal gemaakt worden zover ik kon achterhalen.
De kosten:
Als ik begin met het hout:
-Body en Neck $345
-Verzending $85
-Totaal €390 daarbij de inklaring, Btw en invoer rechten komt het op een bedrag van €500
Als ik het lijstje van Orpheo voor de hardware:
-brug €145
-tuners €47
-Pickup €120
-Los spul €40
-Verf €50
Totaal een bedrag van €902, dat is iets meer dan de €400 die ik in gedachten had. Daarnaast komt denk ik nog wat kosten om de gitaar af te laten stellen, wil dit wel proberen zelf te doen maar moet daar denk ik wel hulp bij hebben dus zeg €1000. Dit bedrag was al eerder door andere aangeven en heb ik nu zelf uitgezocht en bevestigd gekregen.
En nu.... Als struin ik komende maanden elke dag het web af ik denk niet dat het mij erg veel zal brengen of ik moet de body en neck ergens voor een prikkie vinden maar dat is volgens mij meer geluk dan wijsheid.
Ik moet het allemaal laten bezinken of €1000 voor een zelfbouw uitgeven of gewoon een EVH met Eddie look kopen, maar ook daar lees ik verhalen dat men deze koop bij B.... en dan een gitaar krijgt die ook nog moet worden afgesteld. Tevens kan k niet beoordelen wat het kwaliteit verschil zal zijn van een zelfgebouwde gitaar met bovenstaande hardware t.o.v. een EVH gitaar.
Ben wel weer een heleboel wijzer geworden maar ben er voor mijzelf nog niet uit. Voor €1000 of minder kan ik misschien wel iets beters kant en klaar kopen...... Maar ik geef nog niet op.
Regels voor berichten