Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 14 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 132
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Moskie Bekijk bericht
    Kijk, nu wordt het interessant... Twee dezelfde hobby's. Wat bouw je normaal zoal?
    30 jaar geleden begonnen met modelhelikopters, echt pionieren en in een tijd zonder internet alles zelf moeten verzinnen en maken. Na vele crashes was het geld op en ben later overgestapt naar het model racen. Vele auto's gebouwd (bouwdozen) maar altijd mijn bodies zelf gespoten. DAarna weer een periode terug met helikopter, wel in de internet tijd maar ook veel zelf geprutst en verzonnen maar vanwege zicht problemen( slechte ogen) gedwongen hiermee te stoppen.

Tegenwoordig race ik met Big scale auto's en ook ga ik weer mijn bodies zelf spuiten service mijn motoren en maak zelf onderdeeltjes.
    Heb een kist vol gereedschap, airbrush, compressor, verticale boormachine, lager pers en weet ik wat nog meer. Rommel genoeg.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Je moet voor jezelf weten,
    wil ik net zoals Eddie mijn eigen gitaar maken
    of wil ik een gitaar net zoals die van Eddie maken

Want in dat laatste geval is het toch gewoon een kwestie van hoe kan ik zoveel mogelijk waar krijgen voor mijn euro?
    Wat die EvH gitaren betreft
    je hebt het over 800/900 euro maar volgens mij is er van alles te koop tussen de 200 en 20.000 euro.
    Ik wil een gitaar maken die lijkt op de gitaar van Eddie en die voor mij bespeelbaar is en niet in de hoek verdwijnt.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superjohn Bekijk bericht
    Whooo, wat een verhaal...heerlijk.

Het feit dat ik plannen heb om eventueel zelf een gitaar te bouwen komen ook voort uit het feit dat ik al meer dan 30 jaar een vervend modelbouwer ben. Ik bouw al jaren allerlei diverse modelbouw gerelateerde zaken en heb " denk ik" wel enige bouwskills. Daarnaast heb ik een breed assortiment aan gereedschappen dus er is een kleine basis.

Ik ben nu info aan het verzamelen betreft welke eventuele hardware er te krijgen is voor een schappelijke prijs en ben er nog niet uit hoe ik de body en neck ga organiseren. Ik heb geen illusie om een top gitaar in elkaar te zetten meer wil wel een gitaar assembleren/bouwen waarop ik kan spelen. Ik ga hem niet bouwen om hem vervolgens in de hoekte zetten.

Nu had ik al in een eerdere post gemeld dat ik ooit een echte Fender of Gibson wilde hebben maar bij het bezoeken van de site Orpheo heb ik ineens een heel andere kijk op kwaliteit gitaren. Ik ken het niet maar pffffffffff wat een mooi spul zeg.
    welke ken je niet? USA Custom guitars? Warmoth? Musikraft? zijn toch bekende jongens in het spel hoor. Zeker warmoth: het is net calvé pindakaas van het gitarenwereldje: wie is er niet groot mee geworden? Charvel's eerste parts: warmoth. Fender USA Customshop in de 80ies? warmoth. Eerste lichting Suhr en Anderson, warmoth. Ik ben er vast nog vele, vele vergeten.

weet je wat? als je je parts hebt, stuur me maar een PM, dan trappen we samen die gitaar in een middagje in elkaar (als je niet een kleurtje wilt maar een simpele basisfinish, om mee te oefenen). Dan kan ik je pointers geven. Ik zit in Den Haag, vanuit Maarssen is dat prima te doen geloof ik

Senior Member

Standaard

@Orpheo: ik kwam op je website en zag de gitaren die je bouwde en kende dit niet, hiermee bedoel ik dat er gitaarbouwers zijn die ook prachtige gitaren maakte. De merken die je opnoemt kan ik zeker niet, eind jaren 70 waren eigenlijk alleen merken als Fender en Gibson die in de bekende bladen stonden en bekendheid genoten.
    Uiteraard ga ik in op je aanbieding om samen iets in elkaar te " trappen". Als ik de komende maanden de spullen bij elkaar heb dan neem ik contact met je op, kan nu al niet wachten

Senior Member

Standaard

Ik wil een gitaar maken die lijkt op de gitaar van Eddie en die voor mij bespeelbaar is en niet in de hoek verdwijnt.
    Da's een werkbaar uitgangspunt.
    Misschien is het best wel slim om als eerste gitaar generiek/modulair te werken. Dat wanneer je wil veranderen/upgraden of vervangen je niet gelijk met alles opnieuw moet beginnen. Een principe dat voor Eddie, toen ie nog niet veel geld had, werkte.
    Het duurt doorgaans een paar gitaren voordat je echt weet, hé.. die kant wil ik op.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 13 september 2019 om 15:41

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

@Orpheo: ik kwam op je website en zag de gitaren die je bouwde en kende dit niet, hiermee bedoel ik dat er gitaarbouwers zijn die ook prachtige gitaren maakte. De merken die je opnoemt kan ik zeker niet, eind jaren 70 waren eigenlijk alleen merken als Fender en Gibson die in de bekende bladen stonden en bekendheid genoten.
    Uiteraard ga ik in op je aanbieding om samen iets in elkaar te " trappen". Als ik de komende maanden de spullen bij elkaar heb dan neem ik contact met je op, kan nu al niet wachten
    oh, mijn page!! Thanks, had ik niet helemaal door

Ja, PM me maar tegen die tijd Ik probeer ongeveer dagelijks even te spieken hier.

Even beetje history:

Charvel is waar Eddie zijn onderdelen haalde en waren de eerste hotrod strats (humbuckers met floyd in een gitaar met mooie topjes). Uit Charvel kwam Jackson en ironisch genoeg zijn die twee merken sinds 2004 weer van... Fender!

Suhr: begon in New York onder de naam Pensa Suhr en deze man was al wereldberoemd toen hij een van hun gitaren pakte. Dit was een ideale gitaar: LP tone in de brug, stratty tones in de hals positie én superstemvast.

Anderson is een off-shoot van Suhr. Begon zijn carriere bij Suhr en richtte daarna zijn eigen bedrijf op.

Deze kerel speelde bijvoorbeeld op een Jackson en was ook echt geen onbekende:

Speelde met Ozzy, zijn werk met Quiet Riot was baanbrekend.

Een charvel add met Jake E Lee. Gitarist ná Randy bij Ozzy

Charvel, Jackson, Suhr, Anderson: in die volgorde van bekendheid moet je het wel zoeken denk ik, eind jaren 70 begin jaren 80.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Het duurt pas een paar gitaren voordat je echt weet, hé.. die kant wil ik op.
    Toen ik begon met gitaarspelen en klooien aan gitaren had ik een lijstje met wensen. Grappig genoeg is dat nog steeds hoe ik een ideale LP zie. Ik heb alleen nu wat meer variaties op dat thema maar als ik moest kiezen, hield ik het bij dat éne model met die reeks specs. Die specs zijn dus al 15 jaar niet veranderd.

Senior Member

Standaard

Jazeker maar we zeggen hetzelfde ook al noem je het anders. Als dat niet zo was dan had je niet al die verschillende gitaren met verschillende hout en hardware hoeven te maken hè.

Senior Member

Standaard

Ik ben al aardig op weg geholpen door de meelezers, ik heb diverse suggesties voor een body en neck maar voor de andere zaken heb ik nog geen flauw idee waar ik naar moet kijken.
    Als ik niet de goedkoopste spullen wil, naar welke merken of uitvoeringen moet ik dan zoeken of op letten voor: een humbucker element, stemmechaniek en brug met tremolo?

Senior Member

Standaard

Ik zou zeggen, een alder body en maple neck waar je een Floyd, of iets met die sweep (Ibanez Edge?) op schroeft.
    De neck met een vlakkere radius en dikker frets dan de vintage uitvoering.
    Humbucker iets van de Paf variant.

Ik denk dat je tussen die parameters een heel eind komt.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten