Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 74 van 90 EersteEerste ... 2464727374757684 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 731 t/m 740 van 893

Discussie: Kemper profiling

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Het verhaal wil dat mn pa mij op schoot nam, ik als jochie van 2 een koptelefoon op mn knar kreeg en luisterde naar die lp Communiqué en dat ik daar volgens pa heel rustig van werd. Ideaal voordat ik naar bed moest. Hadden ze goed bekeken😉
    Muzikale opvoeding gehad, way before de Kempers, Axe fx-en en Helix units. Al jong opgegroeid met het buizen geluid.
    Ah, daar is het dus mis gegaan bij mij. En blijkbaar bij Knopfler.

Dan eindig je met een Kemper...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Senior Member

Standaard

Als ie het geluid als kut ervaart waarschijnlijk niet nee, maar in geval van meer dan acceptabel kan het best een overweging zijn.
    Zo zie je ook wel Amerikaanse bands die daar conventionele amps gebruiken en hier kemper.

Senior Member

Standaard

Heeft er ook mee te maken dat amps het vliegtuig indouwen voor veel bands erg duur is en ze daarom modelling apparatuur gebruiken als ze overzees moeten toeren.
    Ook iemand als Nita Straus doet dit omdat het simpelweg te duur is voor veel artiesten om zware amps en backline te vervoeren.

Senior Member

Standaard Kemper profiling

“The sounds are amazingly responsive and malleable.”

Hmmm, mijn Engels is niet zo best. Maar hier staar dus iets als “makkelijk en goedkoop vervoerbaar per vliegtuig”?

Hier het stukje, en een (met een telefoon?) opgenomen clipje zodat je meteen kan zeggen dat het kut klinkt
    (Wat idd zo is dankzij in deze profi opname)
    https://www.musicradar.com/news/mark...g-amps-onstage

Senior Member

Standaard

Was even de filmpjes van Duckman aan het checken en stuitte op deze; een mi goede AB test.

Mijn eerste reactie tijdens het luisteren; ik hoor wel verschil in bepaalde gebieden, maar als dit gewoon een op een een kopie is, is dat er nog wel grotendeels uit te tweaken. Maarja, toen ging jij het zelf zeggen aan het einde.

https://youtu.be/TJ96hClp9JM

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Mijn eerste reactie tijdens het luisteren; ik hoor wel verschil in bepaalde gebieden, maar als dit gewoon een op een een kopie is, is dat er nog wel grotendeels uit te tweaken. Maarja, toen ging jij het zelf zeggen aan het einde.

https://youtu.be/TJ96hClp9JM
    Wederom een cleane amp, dat kan de Kemper wel. Vieze crunch zoals een Marshall gaat alleen (nog) niet.

Senior Member

Standaard

Eigenlijk gaat het er toch niet om hoe goed ze amp X kunnen nadoen? Als je er maar een goed geluid geluid uithaalt. Iemand die goed kan spelen en met de apparatuur kan omgaan kan er een prima sound mee maken, ook een prima scheur of crunch geluid. Dat geldt niet zo hard voor een Helix of Axe fx of iedere andere modeler.

Voor de puristen zal het toch nooit goed genoeg zijn...
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Eigenlijk gaat het er toch niet om hoe goed ze amp X kunnen nadoen?
    Wat dat betreft zou het misschien slimmer zijn om daar dan niet op in te steken, wat ze nu wel doen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Wat dat betreft zou het misschien slimmer zijn om daar dan niet op in te steken, wat ze nu wel doen.
    Ik pik even een recent quotje uit een ander draadje;
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Op zich ook logisch want dat was wat de markt wilde: kijk maar naar Gretsch's Penguin of gewoon de Fender strats en tele's. de LP was natuurlijk Gibson's antwoord op de telecaster en iets in de markt zetten dat volledig anders klonk dan waar ze mee willen concurreren is gewoon dom.
    Ik denk dat als een digitale multi FX gepositioneerd wordt als 'kijk eens wat een sound wij kunnen maken, totaal anders dan buizenversterkers', ze in de conservatie gitaarwereld geen schijn van kans hadden.
    Voor Kemper is dat natuurlijk sowieso geen optie, gezien dat zij zich juist op het maken van momentopnames richten.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Ik denk dat als een digitale multi FX gepositioneerd wordt als 'kijk eens wat een sound wij kunnen maken, totaal anders dan buizenversterkers', ze in de conservatie gitaarwereld geen schijn van kans hadden.
    Dat denk ik ook inderdaad. Wel jammer, want zo sta je bij de conservatieve gitarist sowieso met 1-0 achter.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten