Als ie het geluid als kut ervaart waarschijnlijk niet nee, maar in geval van meer dan acceptabel kan het best een overweging zijn.
Zo zie je ook wel Amerikaanse bands die daar conventionele amps gebruiken en hier kemper.
Heeft er ook mee te maken dat amps het vliegtuig indouwen voor veel bands erg duur is en ze daarom modelling apparatuur gebruiken als ze overzees moeten toeren.
Ook iemand als Nita Straus doet dit omdat het simpelweg te duur is voor veel artiesten om zware amps en backline te vervoeren.
“The sounds are amazingly responsive and malleable.”
Hmmm, mijn Engels is niet zo best. Maar hier staar dus iets als “makkelijk en goedkoop vervoerbaar per vliegtuig”?
Hier het stukje, en een (met een telefoon?) opgenomen clipje zodat je meteen kan zeggen dat het kut klinkt
(Wat idd zo is dankzij in deze profi opname)
https://www.musicradar.com/news/mark...g-amps-onstage
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Was even de filmpjes van Duckman aan het checken en stuitte op deze; een mi goede AB test.
Mijn eerste reactie tijdens het luisteren; ik hoor wel verschil in bepaalde gebieden, maar als dit gewoon een op een een kopie is, is dat er nog wel grotendeels uit te tweaken. Maarja, toen ging jij het zelf zeggen aan het einde.
https://youtu.be/TJ96hClp9JM
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Eigenlijk gaat het er toch niet om hoe goed ze amp X kunnen nadoen? Als je er maar een goed geluid geluid uithaalt. Iemand die goed kan spelen en met de apparatuur kan omgaan kan er een prima sound mee maken, ook een prima scheur of crunch geluid. Dat geldt niet zo hard voor een Helix of Axe fx of iedere andere modeler.
Voor de puristen zal het toch nooit goed genoeg zijn...
Gitaarles en basles in Weert
www.gitaarschoolweert.nl
New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales
Ik pik even een recent quotje uit een ander draadje;
Ik denk dat als een digitale multi FX gepositioneerd wordt als 'kijk eens wat een sound wij kunnen maken, totaal anders dan buizenversterkers', ze in de conservatie gitaarwereld geen schijn van kans hadden.
Voor Kemper is dat natuurlijk sowieso geen optie, gezien dat zij zich juist op het maken van momentopnames richten.
Favorieten/bladwijzers