Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 893

Discussie: Kemper profiling

Threaded View

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Huh? Vreemde reactie. Anyway, als jij een happy Kemper bent, prima.
    Vreemd? Dat valt wel mee toch, ik benader het alleen vanuit een andere kant.
    Jij vindt dat je wanneer je uit een Kemper een prima clean / crunch / lead geluid met wat basic effecten haalt dat geen reden is om over te stappen omdat je dat ook uit een traditionele setup kan toveren en je daarvoor dus geen Kemper koopt.

Dat is natuurlijk helemaal prima als dat voor jou het geval is hoor, daar niet van, maar die argumentatie hoeft niet voor iedereen op te gaan.

Ik haal dat nl. uit mijn Kemper en voor mij persoonlijk heeft dat naast de geluiden die ik er uit haal nog legio andere voordelen waardoor ik er geen moment aan denk om terug te gaan naar een traditionele setup.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Valt me nog steeds op dat de mensen op marktplaats hem erg snel weer weg doen. Moet toch een reden hebben.
    Ik volg ook een tijdje de podcast van Ex Struijlaart en hij en alle professionele gitaristen die hij interviewt stappen snel of van Kemper voor live gigs. Studio prima, live toch een amp plus effecten. Moet toch een reden hebben.
    Mensen die dingen wegdoen, niet zelden nauwelijks gebruikt ook, is zo'n beetje het bestaansrecht van Marktplaats, dus als je daar het succes van producten op baseert kan je wel eens op een verkeerde conclusie uitkomen

Maargoed, je noemt het vaker als argument maar ik denk dat het wel meevalt. Enerzijds omdat ik het aanbod altijd erg veel mee vind vallen, max 1 of 2 tegelijk. Die gaan dan ook voor goede prijzen weg dus "elektronica schrijft altijd mega veel af' lijkt daar ook niet echt op te gaan. (Ik verbaas me ook wel eens over prijzen waar soms hele goede buizenversterkers met moeite voor verkocht worden, zo staat er nu een hele leuke Engl Souvereign op voor ik geloof 650, dat is echt een topamp met hoge nieuwprijs. Misschien zelfs een goede tip voor jou, ik vond die screamer toch wat beperkt in instelmogelijkheden ).

Dat iets op MP staat of professionele gitaristen iets weg doen zegt ook niet zo veel. Er zijn genoeg mensen die daar hun gitaar/versterker of wat anders snel weg doen omdat het toch niet echt iets voor ze is. Dat heb ik ook met een aantal spullen, ook buizenversterkers, effecten en gitaren gedaan, maar dat zegt niks over de kwaliteit van die spullen. Ik zou niet weten waarom dat voor een Kemper wel zou zijn.
    Daarnaast is het maar net waar je naar kijkt. Ik ken Struijlaart niet maar het valt mij juist op dat de laatste jaren eigenlijk voor het eerst een redelijk deel digitale versterkers op professionele podia verschijnt. Dat bands als Level 42, Snow Patrol, Skunk Anansie, Metallica (Axe FX), John Mayer laatst met een Axe FX op het podium gespot etc. live digitaal zouden spelen. Ook een niveau daaronder zie je in het schnabblecircuit Bert Meulendijk, Marcel Fischer etc. (horen mensen als Paul Davids, Radboud Withaar en Clemens Weners daar ook nog bij?) veel digitaal spelen. En dat is dan nog alleen in Nederland.

Natuurlijk speelt er nog een leeuwendeel op buizenversterkers en zie ik het digitale gebeuren nog niet de overhand krijgen de komende jaren, maar "dat hij en alle gitaristen die hij spreekt van Kemper afstappen" zegt misschien wel meer over zijn selectiecriteria. Of over jouw extractie uit de gesprekken. Ik durf het niet te zeggen.

Momenteel is er wel een ruim aanbod aan 2e hands Kempers op MP. Maar dat is ook niet zo gek gezien het uitkomen van de Kemper Stage. Op het Kemper forum zag ik dat er al behoorlijk wat mensen de overstap hebben gemaakt en dat zorgt voor dat er op de 2e hands markt een hoop spullen worden aangeboden en de prijzen zullen nu ook wel wat zakken.
    Laatst gewijzigd door Da Vinci; 14 augustus 2019 om 09:45

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten