Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 18 van 22 EersteEerste ... 81617181920 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 171 t/m 180 van 219

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    Weet je zo welke Menzerna ? En kunnen ze allebei met de hand gebruikt worden (dus zonder polijstschijf) ? Ik dacht dat ik hier nog Commandant had staan maar die kan ik niet vinden :-)
    https://www.polijstweb.nl/menzerna-3...sh-250-ml.html

https://www.nonpaints.com/nl/colad-o...r=Colad%20one&

Senior Member

Standaard

Je kan ze met de hand doen maar een boormachine met een schuimkop en niet te veel toeren werkt toch echt beter.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

helemaal mee eens. Die van Colad ken ik (nog!) niet maar Menzerna is fucking awesome.

Ik gebruik 'm zelf op een polijstpad en zet die op de Festool rotex ivm de oscillerende beweging om hologrammen tegen te gaan.

De combinatie van superAssilex schuurmiddelen (blauw/600 en oranje/1500), Tolecut (zwart/3000) en dan menzerna geeft een geweldig goed resultaat, kan het echt adviseren. ik weet alleen niet meer waar je de vellen los kon kopen

(het voordeel van SuperAssilex is dat je echt grits kan skippen: van 600 naar 1500 naar 3000 is echt geen probleem; je moet het niet zozeer zien als grit, korrel, maar meer als 'hoe snel' je materiaal afhaalt, wat een ontzettend gelijkmatige korrel achterlaat. Ik kan absoluut niet meer zonder en wil dat ook niet. Het is fucking awsome, met dank aan Fred Dons voor de tips).

Senior Member

Standaard

nog even een tip over dit

laat het papier een nacht weken in een emmer water.
    daardoor voorkom je de harde randen daar waar je watervast vouwt en scheurt het minder snel

Senior Member

Standaard

Nou, dat is behoorlijk spectaculair !

Ik heb de body gepolijst met Colad (bedankt voor die tip, Napoje !). Ik heb dat met de hand gedaan: stevig inwrijven en minder stevig uitpoetsen met een katoenen doekje. Dat kostte me een half uurtje per kant. Dusty glimt nou als een spiegel !

Je ziet nou wel iedere fout die ik in de afwerking gemaakt heb nóg beter, maar dat wist ik gelukkig van tevoren. Volgende keer: méér lagen Z-Poxy, en veel rechter schuren (met een blok). De body heeft nu een soort ruigheid die me gelukkig wel bevalt, maar spekglad is ie niet.

Ik zal het hele proces straks nog een keer herhalen, om zoveel mogelijk ‘shine’ te krijgen. En dan kunnen we langzaam gaan assembleren !

Senior Member

Standaard

Nondeju, dat blinkt mooi!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Nondeju, dat blinkt mooi!
    Super vet spul, dat Colad ! Gewoon flink inpoetsen en dan meteen lichter uitwrijven. Fluitje van een vent voor zo’n rookie als ik.
    Ik was benieuwd hoe dat zonder polijstschijf zou gaan, maar na een uurtje is alles spiegelglad, gewoon met een stukkie katoen.

Senior Member

Standaard

Nou de body klaar is, heb ik alles maar eens voor het eerst in elkaar gezet. Alles past.

Ik moest de gaten voor de snaarbussen wat schoonmaken, want die zijn behoorlijk strak.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten