Kijk, dat is nog eens leuk. Toch maar eens naar gaan zoeken om te kijken hoe lekker ie is.![]()
Kijk, dat is nog eens leuk. Toch maar eens naar gaan zoeken om te kijken hoe lekker ie is.![]()
Als mutron ripoff worden ze normaal gesproken gebruikt voor funky slagjes. Ik vind het leuker om in te zetten als kortdurende gimmick, juist bij wat langere geluiden.
Er zitten vooral heel veel totaal nutteloze geluiden in en dat is meestal een goed teken![]()
Die 2 pedalen (klon en zendrive) rechtsonder zijn nieuw.
De fuzz is ook nieuwtopding
Boardje is klaar voor de zomer(optredens).
Mn germaniumfuzz moet ik helaas nog wel repareren😓(niet op de foto)
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
We zijn weer ruim een jaartje verder, en dit is mijn huidige pedal board.
Front of pre-amp: TC PolyTune 3 > MXR Dyna Comp > Digitech Drop > Dunlop CryBaby > TS7 Tubescreamer
FX loop, alles via Moen GEC-9: MXR Smart Gate > TC Nova Modulator > TC Nova Delay > TC Nova Reverb
Dan alles weer via home brew volume box naar m'n amp.
Dit alles gevoed door een Palmer PWT-12 MK2.
Geinig! Van wie zijn die twee kloons?
Mijn kleine boardje wisselt altijd een beetje, momenteel ziet het er zo uit:
Hotone Soul Press mini wah, vers van de pers. In plaats van een phaser, omdat ik toevallig een hoop nieuwe nummers erbij heb waar ik wel wah nodig heb, wat niet makkelijk met phaser is op te vangen. Werkt prima zo, op de hoek van het board, voet beetje scheef...
Korg Polytune als tweede omdat ik anders niet uitkom met de voet op de wah dus
El Musico Loco El Boludo: heerlijke fat/dirty boost. Het is een soort gemodificeerd fuzz schema, maar met deze instelling is het een ontzettend lekkere boost.
Xotic SL drive op 18V
Ibanez DML II voor flange of mod delay
Green Russian Big Muff kloon, inclusief mid switch. Ontzettend goed ding, een toevalstreffer. Wordt afgewisseld met een fuzzface kloon.
TC Flashback, ingesteld met zelf gemaakte Toneprint als faux-DMM.
Ik gebruik deze voor een klein ampje of een backline, werkt prima.
"Het is maar een spelletje" - Confucius
Spulletjes gehaald voor een nieuw pedalboard.
![]()
Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.
Zo! Ik ben behoorlijk bezig met upgradings! Vorige week de CS-3 op de kop getikt en nu net de CE-2w binnen gehad!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
http://gitaarpodcast.nl/
Volgens mij is die CS-3 best heftig. Is ook te gebruiken natuurlijk, echt als effect.
Ik heb ook een CS-2 en die is veel milder, vond ik ik iets praktischer om de gain aan te sturen en/of als lead boost.
" Ervoor of erna, dat is de vraag! "
Mooi bordje.
Praktisch bordje vooral ook. Alles soorten drive die je maar nodig hebt (zeker als je ook stackt), de Memory toy is veelzijdig, met de CE-2w heb je een van de lekkerste chorusjes, perfecte tuner....., het enige ding waar ik zelf niet enorm mee uit de voeten kan is de CS-3. Ligt aan mij, hoor. Ik heb 'm zelf ook en enkele weken geleden is daar een Keeley Compressor plus bijgekomen. Ik moet altijd opnieuw zoeken naar het juiste geluid op die CS-3, terwijl de Keeley zo logisch in elkaar zit dat je direct het juiste geluid er indraait.
Maar ik snap je keuzes. Je kunt er eigenlijk alles mee. Dat kan ik straks ook, alleen heb ik er 2 m2 voor nodig (bij wijze van). En om het belang van een handig bordje maar eens te onderstrepen, vanavond speel ik op een podiumpje waar ik vorig jaar net genoeg ruimte had om te kunnen zitten. Zat ik wel aan alle kanten vast. Mijn rechter wang bijna tegen de muur geplakt, mijn rechter elleboog zat er sowieso tegenaan, mijn linker oor op een halve meter afstand en op dezelfde hoogte als een crash bekken, ik kon vanaf mijn kruk mijn ook niet bijzonder groot pedalenbakkie niet eens zien, omdat ik me niet kon bewegen, want dan stootte ik de microfoon voor mijn versterker weg, die vlak achter me stond...., ergo, ik heb slechts tijdens het toiletconcert, het bedconcert, het douchecabineconcert en het dakkapelconcert op een kleinere ruimte gespeeld en ik weet nu al dat ik volgend jaar met mijn nieuwe bordje niet meer terug hoef te komen. Gaat niet passen!
Dit gezegd hebbende...., kan me eigenlijk ook voor geen meter rotten. Want je doet enorm je best, je krijgt geen kut betaald (een biertje kun je krijgen, whisky kan er niet eens van af), ik ga naar huis met piepende oren (ga maar eens drie uur naast zo'n bekken zitten), ik verrek twee weken lang van de (extra) pijn in mijn rug, omdat ik op een uiterst ongemakkelijke wijze moet zitten en de enige reden waarom je het tóch weer doet is omdat het van je verwacht wordt. En...., toegegeven, vorig jaar was het van begin af aan onverwacht gezellig, ondanks de problemen aldaar. Jouw pedalboardje, Leon, had me niet kunnen redden, maar het had het nét iets makkelijker gemaakt.![]()
Favorieten/bladwijzers