Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1221 van 1260 EersteEerste ... 221721112111711211121912201221122212231231 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 12.201 t/m 12.210 van 12594

Discussie: Post je collectie

Senior Member

Standaard

Ik heb kort een tweedehands Kitty Hawk Supreme gehad, met van die schuifknopjes bovenin, als backup voor mijn Rivera. Daar kwam de Kitty niet bij in de buurt. Het was trouwens een verschrikkelijke ruisbak, mogelijk door achterstallig onderhoud. Misschien had ik hem wat TLC moeten geven, maar toch maar snel weer verkocht.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Ik weet nog dat Kitty Hawk volgens de 'kenners' en de winkeliers gelijk stond aan Mesa Boogie en Patrick Eggle stond gelijk aan Paul reed Smith. Ik weet niet waar het fout is gegaan, maar het is best gek om te zien dat het ene bedrijf volledig afglijdt naar vergetelheid en het andere bedrijf een plek heeft weten te krijgen tussen de paar grote gitaar- en versterkermerken.
    Bij Patrick Eggle is het volgens mij "fout" gegaan doordat vooral anderen wilden dat hij de Europese PRS ging worden. Tegenwoordig bouwt hij weer gewoon mooie gitaren in kleine oplage en het hogere prijssegment en krijgt daar nog steeds waardering voor. Daarnaast adviseert hij er lustig op los (Faith, Shergold - die daar beide mee pronken), met ook niet onverdienstelijke resultaat. Dat zijn naam zo vaak niet wordt genoemd als die van PRS, kun je vergetelheid noemen, maar of het nou zo erg is...
    Turn it up • Bring the noise

Senior Member

Standaard

Ik heb nog een Kitty Hawk Dino, nooit van gehoord he.
    Is niks mis mee, zit vol met buizen, overtuigend blackface channel en 3 marshally gain channels. Klinkt heel 80's en ik denk dat ik hem ooit ergens op heb ingeruild maar nog nooit gebruikt behalve dan 'hij doet het'.

Verhaal van de broers en Kitty Hawk is wel bekend toch? En anders kan je het Huigens vragen, die heeft nog jaren en jaren amps verkocht met onderdelen van KH gebakken.
    As a thumb of rule, de eerste Kitty Hawk (met adelaar logo) klinken fantastisch, daarna werd het allengs minder en minder.

Senior Member

Standaard

Ik denk, ik ga eens kijken op het internet of er iets te vinden is over die Dino, kom ik bij een verkoper uit die Pepe heet!
    What are the odds?
    None. There aren't.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    As a thumb of rule, de eerste Kitty Hawk (met adelaar logo) klinken fantastisch, daarna werd het allengs minder en minder.
    Hmm, mijn eindtrap had een adelaar.
    Had mooi gepast bij jouw preamp!

Senior Member

Standaard

Ik bedoel eigenlijk de metalen adelaar op de grill vd amp, dat is de 'standard' 1e serie.
    verwarrend genoeg heet de 2e serie 'series 1', alsof de standaard er nooit geweest is.
    mijn pre amp heeft een gesilkscreende logo maar dat telt dus niet
    althans niet in mijn boek

Senior Member

Standaard

Aha, op die manier!
    Nou, dan zijn we het wel eens dat de eindtrap die ik had niet de allerbeste was...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik heb nog een Kitty Hawk Dino, nooit van gehoord he.
    Is niks mis mee, zit vol met buizen, overtuigend blackface channel en 3 marshally gain channels. Klinkt heel 80's en ik denk dat ik hem ooit ergens op heb ingeruild maar nog nooit gebruikt behalve dan 'hij doet het'.

Verhaal van de broers en Kitty Hawk is wel bekend toch? En anders kan je het Huigens vragen, die heeft nog jaren en jaren amps verkocht met onderdelen van KH gebakken.

Wel van gehoord hey Ik had een Quattro 19" preamp, die logischerwijze 2 kanalen had. De 4 kanaal preamp heette dan weer zeer toepasselijk Testarossa. De Quattro's stonden er om bekend dat ze spontaan in de fik vlogen en je raadt nooit wat de mijne deed. Effe naar Huigens gebeld, kreeg Gundolf Roy zelf aan de telefoon, want die werkte daar toen en hij heeft 'm best prima gerepareerd...! Ook weer geheel in stijl daar nooit een factuur voor ontvangen dus het was nog gratis ook!

Hoewel ik daar eerst niet van overtuigd was, zijn er toch een stuk of 20 van de eerste Kitty Hawks met een Dumble binnenste verkocht. De rest was eigen brouwsel met een schuin oog naar Boogie, want dat waren de amp die in de mode waren, niet Dumble. Gundolfs broer Reinhardt oid is er al snel uit gestapt en Gundolf was eigenlijk de timmerman van de twee. De kwaliteit van allee producten liep hard achteruit, de toko ging failliet, en kreeg in Nederland bij Huigens een tweede kans.
    Toen is er nog een derde poging geweest, met ontwerpen van Peter Hoekstra (Woodstock) waar ik er eentje van heb, de Apache. Dat is zo'n exoot dat ik er maar één foto op interweb heb kunnen vinden en dat is die van mij.

Brad, jij lult echt zomaar wat. Geheel tegen jouw gewoonte in.

Senior Member

Standaard

Was het verhaal niet dat Dumble de amps naar Roy stuurde en dat zij die assembleerden of de behuizing deden? En dat Dumble daar een eind aan maakte toen hij erachter kwam dat de Roys onderdelen gebruikten voor eigen amps? Zoiets.
    Gregor Hilden kocht die dumble Hawks op evenals de Acoustics G100's die in hetzelfde ballpark zaten maar er waren meer amps want het Fender circuit was min of meer uitgekristaliseerd kwa cleane headroom (wat Leo's doel was) en als je daar weer cascading op toepast kom je ongeveer uit waar Dumble en Boogie ook zijn uitgekomen.
    Mijn Rivera Fender 30 is bijvoorbeeld ook zo'n amp, evenals de Jim Kelley.

Die Dumble Hawks heb ik voor 3/4000 euro zien weg gaan (tx to Hilden I am sure) terwijl hij tegelijkertijd de later Hawks wegzette als schrott.

Senior Member

Standaard

En in al die tijd liep ik te kutten met een stokouwe Vox AC30 TB, een bijna even oude Fender Twin Reverb en een Peavey Classic VT (goddank, want die ouwe meuk was het ook niet helemaal).
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

6 voor allen en allen voor 6!!!

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten