Weet je dat zeker Vulva? De e-bow is op de markt gekomen in 1976, meer dan een jaar na deze opname.
Het gebruik van een e-bow wordt nergens genoemd bij dit nummer.
Weet je dat zeker Vulva? De e-bow is op de markt gekomen in 1976, meer dan een jaar na deze opname.
Het gebruik van een e-bow wordt nergens genoemd bij dit nummer.
Vriendelijke groet,
Redelijk zeker. In die zin dat er vroeger in mijn jeugd altijd twee nummers werden genoemd waar een E-bow in zou zitten. 'Heroes' van David Bowie uiteraard en 'Love Hurts' in de uitvoering van Nazareth. En ik meen me ook te kunnen herinneren dat ik live opnames heb gezien van deze deun waarop de gitarist inderdaad een E-bow gebruikte. Nu kan het zijn dat mijn fantasie met me op de loop is gegaan en dat ik nu allerlei dingen door elkaar haal, maar dan nog...., dat zou gek zijn. Het is niet zo dat ik de vraag las en er even over na moest denken. Ik wíst dit al eeuwen. Het zou dus gek zijn als dat klopt met die jaartallen.
Ik ik duik er nog even in. Ik heb die gasten nog gezien trouwens. In de Ahoy. En toen speelden ze ook dit nummer. Toen niet op gelet iig. Ik had wel iets beters om naar te kijken. Ik had twee jonge meiden bij me en ik had hen net enkele uren daarvoor beide spiernaakt gezien. Ik zat het hele optreden met een stijve.
Heb geen zin om te zoeken maar zou hier tussen moeten staan
http://www.ebow.com/artists.php?cat=1
Ik kan het ook nergens terugvinden. Toch vreemd. Ook als je naar bepaalde delen op de achtergrond luistert, dan denk je toch aan een E-bow.
Bij E-bow zelf maken ze er geen reclame mee
http://www.ebow.com/artists.php?cat=1
Spuit 11.
Oh onvergeeflijk.... ik geneer me rot
Playback natuurlijk, maar de handelingen vanaf 2:45 zouden op een e-bow en slide kunnen duiden. Hoe zat het overigens in die tijd met sustainer pickups (Fernandes) of Sustainiac?
"Meten is weten, gissen is missen"
Ik zeg slide en gecontroleerde feedback. Nummer is van '74 en de E-bow van '76.
Met Erik eens; volgens mij hoor je in dit nummer ook meer boventonen dan de E-bow kon produceren.
Favorieten/bladwijzers