En weer even tijd om een update te plaatsen!

Inmiddels is de body al helemaal afgerond aan de randen, net zoals de hals. Kostte even wat tijd maar viel mij heel erg mee, ik had verwacht dat het langer zou gaan duren.

En toen werd het tijd om de hals aan de bovenkant 'even' wat dunner te maken nadat de vorm er eindelijk in zat (tja, ik wilde weer eens geen standaard stratocaster vorm, maar weer iets wat net wat anders was). Uiteindelijk na veel schetsen tot een (vind ik) mooi ontwerp gekomen.

En vervolgens was ik ook zo slim geweest om aan de achterkant waar de tremolo komt, het gat eronder te maken voor de veren. Dat moet natuurlijk erboven zitten. Niet goed bedacht om het eronder te maken. Dus het werd tijd om dat maar eventjes bij te werken, wat wel vrij veel tijd kostte. En daarna meteen het verkeerde gat maar gedicht met wat plankjes en daarna hout met zaagsel.

En na wat afgewerkte gaten in de body kwam nog de hals. Die gaten voor het systeem om de snaren mee aan te draaien hadden aan de achterkant gezorgd voor wat afgebrokkeld en versplinterd hout, dus dat ook maar meteen opgevuld met wat lijm met zaagsel. En er zat aan de achterkant een knoest in met een gat, aan de voorkant zit die er ook lichtjes maar die zit gelukkig dicht.
En dan kom ik uiteindelijk op de volgende resultaten tot nu toe:

De volgende stap wordt alles even bijschuren van wat verlijmd en opgevuld is, en in de kleine hoekjes en randen een Dremel in plaats van schuurmachine. Daarna wordt het langzaamaan om maar eens een kleurtje te gaan toevoegen!

Nu heb ik nog wel een vraagje, over de cover plaat van de voorkant. De elektronica zit hier tegenaan. In sommige gevallen is die plaat afgedekt met folie (aluminium/koper/isolatie). In andere gevallen is dit soms ook op het hout gedaan. In dit geval wordt dat deze plaat:

Wie heeft hier ervaring mee of mee geëxperimenteerd? Wat is wel of niet aan te raden? En indien het aan te raden zou zijn, is aluminium isolatiefolie dan goed? Mede vanwege de geleiding van aluminium van de folie leek het mij misschien niet handig, maar als je elk onderdeel los van de plaat eromheen zou afplakken zodat nergens onderdelen met elkaar verbonden zijn via de folie zou het moeten kunnen toch? Of zijn er andere mogelijkheden? Ik hoor graag!

De volgende update zal misschien nog een tijdje kunnen gaan duren, wegens een droogtijd en meerdere lagen primer en lak enzovoorts, en vervolgens ook nog tijd en misschien kou. Hoe dan ook probeer ik zoveel mogelijk wanneer mogelijk verder aan de gitaar te werken, want ik ben er echt enorm enthousiast over!

Misschien na dit project maar eens tijd maken om een doorzichtige gitaar te maken van acryl.. Of plexiglas... Of toch niet.. Jeetje ik loop ver vooruit! Deze gitaar is nog niet eens af en ik zit er al aan te denken om misschien nog een gitaar te gaan maken.. Wat haal ik mezelf nou in mijn hoofd!? Toch maar eerst even deze af gaan maken hoor! En daarna zie ik wel weer verder.