Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 311 van 410 EersteEerste ... 211261301309310311312313321361 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.101 t/m 3.110 van 4093
    Senior Member

Standaard

Ik heb geen flikker verstand van overdrives, en ook weinig ervaring, maar toevallig zat ik gisteren de Way Huge Saucy Box te beluisteren op youtube, en daar werd ik dan weer erg blij van.
    Iemand real life ervaring mee toevallig?

Senior Member

Standaard

Smakelijk sausje D3nnis!!! Zelf heb ik een Fat Sandwich van Way Huge, en dat is meer een distortion. De filosofie achter de Saucy Box is wel interessant - die hij het signaal opsplitst in twee paden - de één vervormd wordt - de andere clean gehouden en later weer samengevoegd. Dat idee is niet nieuw: voor bass overdrives en distortions wordt dit al jaren gebruikt, maar bij deze Way Huge klinkt het heel goed!

@Vulvasonic: vanmiddag zat ik even gitaar te spelen, en had niet allen een ranzig randje, maar een compleet ranzige sound: had mijn Line6 POD V2 weer eens uit de kast gehaald - wat een onding! Ik houd hem alleen als er eens een andere gitarist bij me komt spelen - en dat we dan samen kunnen spelen. Dat ik ooit blij was met dat ding, nou ja komt ook uit 2001 of zo, zwaar verouderd en uitgerangeerd.

Ik heb me voorgenomen de komende tijd op het vuile, vunzige, ranzige randje te storten. Ik ken het qua sound, maar niet in mijn sound, ga dat uitvinden voor mijzelf.

Senior Member

Standaard

@Brad: ik ben bang dat naast de goede drive het ook voor een groot deel in de vingers zal zitten..... en wat voor gitaar je gebruikt. Ikzelf speel eigenlijk altijd op een Stratocaster, wellicht gaat het beter met Humbuckers, ik weet het (nog) niet!

Banned

Standaard

Ik heb zeker gemerkt dat je manier van aanslaan een hoop verschil maakt. Wat gitaren betreft, ik speel tegenwoordig altijd op een gitaar met humbuckers waarbij ik bijna altijd het brugelement gebruik.
    Laatst gewijzigd door Brad; 30 januari 2019 om 21:36

Senior Member

Standaard

Wat speel je Brad, een Ibanez? Lijkt me moeilijk om met een Ibanez het ranzige randje te krijgen, te hotte output.

Banned

Standaard

Fender Jag-stang, Squier Jaguar VM HH, en Squier bullet Mustang HH. De eerste twee zijn niet overdreven hot wat de output betreft de laatste wel.

Senior Member

Standaard

Mmm, daarmee moet het wel lukken. Ik speel voornamelijk op mijn stratocaster, maar heb ook nog een epiphone Les Paul. De laaste hangt er schijnbaar enkel om stof te vangen hahhahaha.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Wegblijven van YouTube zou me zeer veel rust geven. Ik slaap soms een hele nacht niet, omdat ik mezelf gek lig te maken met het kijken naar YouTube demo filmpjes en vergelijkbare zaken.
    herken dat wel, als je veel wil doen met weinig, dan probeer je toch met die ene aankoop zoveel mogelijk van je wensen te pakken.

dacht dat ik het gevonden had in een kleine pathfinder 15, totdat ik merkte dat de distortion mij te gritty was.
    nu bezig met een yamaha AR2500 die een romiger oversturing heeft, maar ja, die mist weer een stuk van die helderheid van de pathfinder

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    herken dat wel, als je veel wil doen met weinig, dan probeer je toch met die ene aankoop zoveel mogelijk van je wensen te pakken.

dacht dat ik het gevonden had in een kleine pathfinder 15, totdat ik merkte dat de distortion mij te gritty was.
    nu bezig met een yamaha AR2500 die een romiger oversturing heeft, maar ja, die mist weer een stuk van die helderheid van de pathfinder
    O nee, maar ik snap ook wel wat Mark bedoelt. Ik heb namelijk ook gewoon genoeg spullen. Mijn versterkers zijn gejat, maar ik heb genoeg gitaren (en niet de lulligste), ik heb zoveel effectpedaaltjes dat ik de tel kwijt ben, waaronder enkele hele mooie en ik heb een paar versterkers, waaronder de Vox AC15. Maar daarom zeg ik ook, ik ben tevreden met wat ik heb, alleen.... ooit was ik volmaakt gelukkig en had ik het perfecte geluid. En DAT heb ik nu niet meer. En dat blijft toch een streven, voor mij niet anders dan voor anderen.

Maar dat Youtube-gedoe..... Vroeger hield ik ALLES bij. Ik kocht de blaadjes, ik kocht boeken, ik ging alles testen bij alle winkeltjes in de buurt, ik sprak met mensen die er verstand van zeiden te hebben, dat soort dingen. Dat was voor het internet tijdperk. En feitelijk doe ik nu nog steeds hetzelfde als toen, alleen test ik zelf niet meer zoveel, want ik kan zelden iets kopen (wat dan toch een beetje lullig is) en bovendien wordt dat nu tegenwoordig voor me gedaan door al die Youtube-gastjes. Alleen...., daar zijn er dus een shitload van. En om een goed beeld te kunnen vormen van een bepaald pedaaltje (vind ik) moet je niet 1 test bekijken en beluisteren, maar 20 verschillende. En eigenlijk gaat het helemaal nergens meer over, want je maakt jezelf hartstikke gek en je komt slaap tekort en bovendien had je in al die tijd beter kunnen oefenen op je gitaar.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

6 voor allen en allen voor 6!!!

Senior Member

Standaard

De enige remedie tegen GAS voor mij is veel optreden.
    Op de een of andere manier weerhoudt mij dat van kopen van nieuwe gitaarspullen.
    Zou ik weinig optreden zou ik ook een shitload aan zooi kopen en me helemaal suf kijken aan YouTube meuk😂

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten