Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17

Hybrid View

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Ik denk het ook niet. Volgens mij heb ik ook ergens gelezen dat hij op de studioplaten zijn 12 string bijna nooit gebruikt, maar live wel.
    Ik vraag me ook wel af of een 12 snarige zoveel meerwaarde heeft t.o.v. een 8 snarige bas. Het klinkt misschien iets voller maar of je dat in een mix gaat horen weet ik niet?

    Erg tof gemaakt die bas trouwens!
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.932

    Standaard

    Hmm, hier hebben ze het er ook over dat in de studio geen 12-string werd opgenomen. Overdubbed met een gitaar zou verklaren dat ik word gefopt, het klinkt wel vet.

    I met their producer, Tom Werman, once a long time ago, and he said that Tom P actually didn't use the 12 string in the studio. He said he used a 4-string and overdubbed the octave parts on a guitar because the 12 string was so noisy and uncontrollable in the studio.
    ... "My Baby Loves To Rock" has a bass break that was clearly dubbed with a guitar, and the whole song's bass parts were played by Nielsen.
    Petersson has said that engineers were having problems with the 12-string, they didn't know how to record it properly back then.
    "Meten is weten, gissen is missen"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top