Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 47

Threaded View

Standaard

Dank voor alle nuttige berichten zover! Een kleine buizenversterker heeft de voorkeur, hoewel ik nog niet direct opties uitsluit. Budget is in principe vrij flexibel, al wil ik ook weer geen 1000 euro uitgeven aan een mini amp. Een 12'' combo of in top + speakercab vind ik trouwens al vrij groot. Ik kan dat wel kwijt, maar je zou toch denken dat het tegenwoordig al kleiner moet kunnen voor deze toepassing?

De Yamaha TRH en de Boss Katama had ik op Youtube al wat uitvoeriger bekeken. Dat zegt natuurlijk nog niet zo veel, maar ik twijfel of je hierbij een beetje een buizengevoel benadert. Full tube haal je uiteraard niet zonder buizen (en vooral een behoorlijk volume), maar er zou toch wel voldoende diepte in het geluid hoorbaar moeten zijn. Ik ben nogal een gevoelsgitarist, als een sound of bijv. nek niet goed voelt, krijg ik niets meer uit mijn vingers.

Een tweedehands Fender Champ zou ook een interessante optie kunnen zijn. Fender zou iets als de Bugera V5 moeten maken, die kan zelfs op 0,1W. Ik heb de Fender Vaporizer nooit bespeeld, maar op papier lijkt dat ook wel wat.

Zal me ook eens verdiepen in de Wangs 1W amp head, voor het geld hoef je het niet te laten.

Van Aliexpress was er al zo'n iRig interface onderweg voor het connecten van mijn gitaar aan een tablet of smartphone. Voor wat kleingeld kan ik dan eens proberen hoe het spelen via een app bevalt. Voor 's avonds op de bank met koptelefoon de makkelijkste optie, al zal het vast niet bijzonder klinken. Voordeel is wel dat je met je telefoon nog vrij mobiel bent met koptelefoon. Voor langere oefensessies zie ik dat niet zitten, zoek dan toch een betere kwaliteit en vind een koptelefoon al snel ongemakkelijk worden. Ik heb ook een goede Denon stereo met interne DAC, wellicht wil dat nog.

Het ding is een beetje: een versterker is knop aan en gaan. Met software moet je eerst de tablet/pc/laptop aanzetten, software starten, settings inregelen. En er staat altijd zo'n scherm naast of voor je te branden. Wel fijn om erbij te hebben voor als er muzikale vrienden op bezoek zijn, of als ik bas wil spelen (nu niet in bezit van een basversterker).
    Laatst gewijzigd door Powderfinger; 13 november 2018 om 12:29

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten