Allereerst mijn vraag, heb je schriftelijk ingestemd met de koop?
Als het alleen mondeling was moet hij dat kunnen bewijzen. Zonder getuigen valt dat niet mee, of je moet het zelf inmiddels in de email bevestigd hebben.
Zolang jij de koop niet schriftelijk bevestigd hebt kun je het gewoon niet door laten gaan. Volgens mij is dit ook wat jij tijdig aangegeven hebt.
Het wantrouwen kan een reden zijn, maar niet als de andere partij werkelijk van goeder trouw is en de koop ook daadwerkelijk netjes af wil ronden.
Hierbij kun jij je eisen nog stellen, zoals bijvoorbeeld betaalwijze en omtrent de wijze van levering. Kan hij hiermee niet akkoord gaan, sjah dan is dat alsnog reden om de koop ongedaan te kunnen maken.
Ook interessant voor jou. Bij deze koop geldt het nederlandse recht.
Met de deal op zich was niets mis denk ik.
Je kunt je voorbehoud opnemen dat hij hem niet test waardoor dit voor zijn risico is.
Hij bevestigd dat zijn vriend de amp ophaalt dus daarmee is het voor jou ook klaar. Als zijn vriend hem niet inleverd is dat tussen hen.
Jij kunt dit simpelweg indekken door een afleverbonnetje te laten tekenen dat hij hem mee heeft. Zorg dan dat hij zich legitimeert en noteer op die afleverbon ook zijn legitimatiebewijs-nummer.
Vals geld? Rijd voor je de amp mee geeft maar even naar de stortautomaat bij de bank en stort het meteen op je rekening. Die automaat vertelt je snel of het vals is of niet. En anders heb je het geld meteen op je rekening.
Dit is voortaan best gebruikelijk bij dure verkopen. Heb ik zelf ook al meermalen meegemaakt.
En je kunt zelf vals geld ook vrij simpel herkennen. Als je dit vaker hebt koop dan een keer een blauw lampje.
En het zou helemaal mooi toevallig zijn als er een situatie van overmacht ontstaat. Omdat je bijvoorbeeld de amp verkoopt probeer je hem nog even. Of als een andere oplichter je amp al mee heeft gejat. Als dan zou blijken dat hij onverhoopt doorbrand KUN je niet meer leveren en kun je de koop ongedaan maken gebaseerd op overmacht.
Overigens zou ik inderdaad goed voorzichtig blijven. Ik vertrouw het ook niet helemaal. Niet door de koop zelf maar door de dwingend intimiderende communicatie.

Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers