Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1616 van 1797 EersteEerste ... 616111615161566160616141615161616171618162616661716 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16.151 t/m 16.160 van 17961

Thumbs up

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeD Bekijk bericht
    als t een nepperd is dan is het wel gedaan met oog voor detail en dan bedoel ik die schroeiplek op de headstock bij de E-snaar stemsleutel..... waar dus de sigaret geparkeerd is geweest...
    Hallo,

Ik zou niet te lang twijfelen over deze - volgens mij is die helemaal echt en behoorlijk oud.
    De oudste Jazz Basses hadden maar 2 knoppen:
    "The initial Jazz bass models had 2 stacked control knobs but in 1961 Fender changed to a three-control layout (two volumecontrols and a master tone control). Although some stack-knobbed Jazz basses were produced as late 1962 (when the old parts were eventually used up)."
    Bovenstaand citaat geleend van: www.guitar-list.com, waar je ook meer info over andere details kunt vinden.

Greetz,

Han (not a bass player).
    --
    dadgad (and other open tunings).

Senior Member

Standaard

Ik noem mezelf bepaald geen kenner maar de vroege JazzBass had inderdaad stacked Knob's, in 1982 brachten ze overigens een 62RI uit met zulke knoppen dus het zou best kunnen maar dan verwacht je een kort -V- serienummer op het halsplaatje wat ik niet zie.

Voor het definitieve oordeel zou ik toch maar even op de kenners wachten. Als het ding trouwens geweldig speelt en klinkt zou ik zelf bij een leuk prijsje het best aandurven.
    Laatst gewijzigd door kwispelhond; 9 mei 2018 om 11:25

Senior Member

Standaard

Ik heb even zitten googlen en het lijkt me een '62 reissue. De info dat ie uit 1981 komt zette mij een beetje op het verkeerde been want toen waren er nog geen reissue's dus DAT zal wel niet correct zijn.

Thumbs up Ouwe bassss

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik heb even zitten googlen en het lijkt me een '62 reissue. De info dat ie uit 1981 komt zette mij een beetje op het verkeerde been want toen waren er nog geen reissue's dus DAT zal wel niet correct zijn.
    Hallo,

[Weet niet waarom ik me hiermee bemoei; normaal boeien bassen me helemaal niet. Mogelijk verveel ik me...]
    Ik vind maar heel weinig fotos van reissues met meegekleurde kop - en die paar die ik wel vind wijken op andere punten erg af (zoals de Japanse 2007 reissue met block inlays, en zonder de schroefgaten van de brugkap).
    Ook zie ik bij de reissues dat de tekst "Offset Contour Body" op een los stickertje staat en/of dat de patent nummers onder de Fender naam ontbreken. Deze scoort op al die punten een voldoende.
    Enige punt van zorg is dat de dots op de hals wel erg wit zijn voor echte clay dots. Maar mogelijk zijn die een keer vervangen - clay dots hebben niet het eeuwige leven.

Greetz,

Han.
    --

Senior Member

Standaard

Ik heb inmiddels een afbeelding van een 1983 Japanse Reissue gevonden, die ze Fullerton Vintage noemen.
    Lijkt er wel op!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

Senior Member

Standaard

Maar kan je het niet gewoon vragen? Of een duidelijke foto van het logo moet ook klaarheid scheppen.
    Als het Japans is dan moet er een JV serial op de neckplate staan of wat later Made in Japan op de neck (en nog later Crafted in Japan)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Maar kan je het niet gewoon vragen? Of een duidelijke foto van het logo moet ook klaarheid scheppen.
    Als het Japans is dan moet er een JV serial op de neckplate staan of wat later Made in Japan op de neck (en nog later Crafted in Japan)
    Dat ga ik nu ook doen. Wilde eerst even wat duidelijkheid en zeker niet gelijk maar roepen dat het een nepper was!

Thumbs up Oud of reissue ?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid Bekijk bericht
    Ik heb inmiddels een afbeelding van een 1983 Japanse Reissue gevonden, die ze Fullerton Vintage noemen.
    Lijkt er wel op!
    Maar geen meegespoten kop! Deze heeft, zoals bijna alle reissues die ik gevonden heb, gewoon een blank houten kop.

Greetz,

Han.
    --

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dadgad Bekijk bericht
    Maar geen meegespoten kop! Deze heeft, zoals bijna alle reissues die ik gevonden heb, gewoon een blank houten kop.

Greetz,

Han.
    Hee, klopt! Nou vind ik meegespoten headstock helemaal niks, maar da's wat anders!

Senior Member

Standaard

Deze is ook wel grappig:

http://link.marktplaats.nl/m12841711...ontent=app_ios

Verkoper biedt nieuw setje G12M greenbacks aan met de vermelding dat dit “geen China troep” betreft. Hij biedt de 25W huis-tuin-keuken variant aan, dus niet de in Engeland geproduceerde 20W Heritage versie.

Dit kan twee dingen betekenen: of hij probeert de indruk te wekken dat deze speakers uit de UK komen, of hij is van mening dat deze greenbacks geen troep zijn, ongeacht waar ze ook vandaan komen 😜

In dat laatste kan ik mij, als gebruiker van een Chinese V30 speaker, overigens prima vinden 😜

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten