Oorspronkelijk geplaatst door
Brum
Daar komt ook niet echt jeugd op af, maar voornamelijk dertigers en ouder. Sowieso waag ik te betwijfelen of daar een grote potentiële groep gitaristen tussen staat. De laatste echte gitaarheld waarvoor een grote groep jeugd naar een gitaarwinkel ging was denk ik Frusciante van de Peppers. Ik kan heden ten dage geen gitarist opnoemen met dezelfde populariteit. Je ziet het ook in het amateurbandjes wereldje. Pak 'm beet 15 jaar geleden kwamen mensen echt bandjes kijken die ze niet kenden. Tegenwoordig is dat niet meer, is gewoon een andere generatie. Die willen op een andere manier vermaakt worden. Ook de kroegen die vaak live bandjes hadden spelen verdwijnen steeds harder. Toen ik begon in het bandje waar ik nu nog steeds in speel, zo'n jaartje of zes geleden, dachten we dat dat bandjesleven er nog steeds wel was. De realiteit heeft ons inmiddels keihard achterhaald. Feestcafés met bonkie-bonkie muziek is wat de klok slaat en als je al ergens kunt spelen is de gage echt helemaal niks meer, omdat dat niet meer uit kan voor een kroegbaas. Kan me goed voorstellen dat de grote gitaarmerken dat echt wel voelen.
Favorieten/bladwijzers