Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
Toen ik begon in het bandje waar ik nu nog steeds in speel, zo'n jaartje of zes geleden, dachten we dat dat bandjesleven er nog steeds wel was. De realiteit heeft ons inmiddels keihard achterhaald.
Dit inderdaad.
Ik speel nu 12 jaar in dit bandje, en 10 jaar geleden kon je nog best goed geld vragen in een feesttent. Dat kan nu nog steeds, maar we komen gewoon minder vaak in zo'n tent.

Bruiloften is misschien nog te doen, deze mensen vallen nog nét in de doelgroep, dat wil zeggen, boven de 25. Ben benieuwd of dat ook stopt voor bandjes binnen een paar jaar.

Moet je verder ook maar zin in hebben, bruiloften, trouwens, en een repertoire hebben dat zich er voor leent.

Ik zie hier in "mijn" circuit een aantal bandjes die wel structureel veel speelt. Bijna zonder uitzondering zijn dat de bandjes met een laag gage.
Nu heb ik zelf geen moeite om voor weinig te spelen, maar ik vind dat ik het met deze band niet kan maken om ergens voor weinig te spelen en ergens anders wel voor een "behoorlijk" bedrag, daar houd ik niet van.