@ Jan Buurman
De tweede van rechts, is dat een Ibanez Iceman met Bigsby?
@ Jan Buurman
De tweede van rechts, is dat een Ibanez Iceman met Bigsby?
Is een floyd zonder dat je moet liggen kappen in je gitaar
Het is een Floyd Rose FRX.
Inderdaad hoef je niets in je gitaar te freesen. Het enige is een extra schroefgaatje in de kop voor de toplock.
Hij is dus ook weer makkelijk in originele staat terug te brengen
.
Totaal zevenhonderd euro en ik vind ze te gek.
![]()
Crappy camera op m'n telefoon, maar dit is de set waar ik mee werk.
Van links naar rechts: Amati Kraslice Saxophone, Seagull S6, Guild GAD30, Fender Telecaster, Korg Kross 61 synthesizer.
Amp is een Vox Night Train, pedaal is een Blues Driver. Ik heb ook een MXR Clean Boost, maar geen idee waar dat ding is. Ben aan het sparen voor een Line 6 Helix LT.
Erg tevreden met mijn setje. Hoewel ik geen noot saxofoon kan spelen, is het wel mijn bedoeling om dit te gaan leren komend jaar. Heb de sax al een aantal jaar, maar moet worden gerestaureerd.
National Raw Steel | Fender Baja Telecaster | Seagull S6 | Jose Ramirez 1E | Vox Night Train 15 | Fender Tone Master Pro | Fender StratocasterOorspronkelijk geplaatst door AcOuStiC-GuItAR FREAK
Nieuwe instrumenten leren spelen is leuk.
Kickt meteen ook nieuw inzicht in over wat je al op gitaar doet.
Is een turboboost op je al aanwezige kennis op andere instrumenten, is mijn beleving.
Je gaat veel gemakkelijker transponeren, verbanden zien, welke noten, welk akkoorden wel/niet, waarom ze soms leuke dissonantie opleveren etc.
Dus go met die sax !!
![]()
Favorieten/bladwijzers