Kijk die MT2 is natuurlijk een geintje. Maar zo'n wet-dry blend pedaal helpt vaak wel om wat definitie terug te krijgen.
Kijk die MT2 is natuurlijk een geintje. Maar zo'n wet-dry blend pedaal helpt vaak wel om wat definitie terug te krijgen.
Ik kan brad ook niet meer lezen... Als ik ingelogd sta... Helaas lees ik hier negen van de tien keer mee dat ik niet ingelogd sta en dan komt die crap nog steeds voorbij, om maar niet te spreken van de citaten in berichten. Nou ja, je kunt niet alles hebben.
Bijna alle distortions kunnen die 'moeilijke' accoorden van bradmans wel aan (ja, zelfs een Metal Zone, al doet ie dat in mijn oren erg gecompressed en krasserig, ook in lagere gain standen). Alleen, jij noemt al metal, er wordt vaak veel te veel gain ingedraaid voor dergelijke doeleinden, wat voor het betere powerchord werk erg fijn kan klinken, maar voor enige noten onderscheid echt killing is. Voor fuzzjes gelden wel andere regels, dat wordt negen van de tien keer prut bij bepaalde accoorden. Tenminste, dat is mijn ervaring. Maar rai... bradmans snapt ook niet dat niet iedereen the edge ambieert en dat niet iedereen dat als de heilige graal ziet en dat dus ook niet iedereen een distortion zoals brad het voor zich ziet ambieert.
He Telerocker, ik neem aan dat je wel wat overdrive pedalen in je bezit hebt. Speel dit interval eens op je gitaar met een overdrive: de D op het zevende vakje van de g-snaar en de bes in het zesde vakje van de hoge e-snaar. Dat bijgeluid dat dat interval geeft krijg je met de meeste overdrives er niet uit gedraaid ook al zet je de gain laag.
Vooral wanneer je ze na elkaar aanslaat en uit laat klinken hoor je dat irritante bijgeluid.
Laatst gewijzigd door Brad; 11 april 2018 om 14:15
De ene kan het wel weer beter dan de ander, ook met meer gain. Ik heb de Mercury Box op mijn plankje staan, en het is bizar hoe gedefinieerd die blijft klinken, ook met een vracht gain erin. En ook de OCD blijft vrij lang overeind qua definitie. Ik heb ook een Heavy Drive van Carl Martin, daar blijft niks bij overeind, dat is één brij. Prima voor lomp raggen, dat wel. Andere toepassing.
Yep. Ik heb de Mercury Box 2 en die houdt aardig zijn definitie, al wordt het laag wat losjes bij veel gain. Mijn Suhr Eclipse is gedefineerder en strakker. Dat blijkt allemaal staan als een huis. Zelfs mijn oude Emma Reezafratzitz (gekke Denen...) blijft behoorlijk gedefinieerd, mits je er niet lomp veel gain indraait, maar dat ding heeft een enorm gainbereik, dus dat is ook niet nodig.
Laatst gewijzigd door telerocker; 11 april 2018 om 14:18
Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.
@Brum en @telerocker: zeker, de hoeveelheid gain maakt véél uit en ja sommigen doen daar altijd te veel van. Toch klinken sommige akkoorden echt minder goed gedefinieerd door sommige distortions heen. En ja, er is soms wel gedeeltelijk een mouw aan vast te breien door bijv de gain omlaag te draaien, maar t is behelpen. Een fuzz is toxh ook een vorm van distortion en die gaat toch ook niet lekker met dat soort intervallen om? Zelfde principe vermoed ik. Geen idee wat dat principe dan ook moge zinn, wordt te technisch voor mij denk ik
Maar die ''jazz'' akkoorden zijn echt niet alleen voorbehouden aan jazz. In pop en rock komen ze ook prima tot hun recht.
Favorieten/bladwijzers