-
Hoi Jeroen,
Hier een pedalpro (niet EX) gebruiker.
Op dit forum zijn sowieso nog 2 pedalpro gebruikers meer,; die hebben allebei de EX versie dacht ik.
De Pedalino controller vind ik erg prettig, ik.heb hem een tijdlang gebruikt, en zolang je alleen de pedalpro gebruikt werkt ie erg makkelijk vind ik, met een minimum aan programmeren.
Ik gebruik nu een rocktron all access midi controller, omdat ik wat meer apparaten wil schakelen, dan is midi wat makkelijker dan het ades protocol dat de pedalino gebruikt, maar het vergt wat meer instellen op de controller.
Het is een beetje de vraag hoe veel, en hoe flexibel je alles wilt kunnen schakelen of de pedalino geschikt is voor je.
De pedalino heeft drukgevoelige pads. In de zgn "favorites mode" (dacht dat het zo heet) kun je de 18 favoriete presets instant oproepen via deze pads. Je kunt kuezen tussen 2 drukken (hard en zacht) en 3 drukken (hard, middel, en zacht).
Bij 2 druk levels, kun je instant 6 presets oproepen zonder van bank te wisselen.
Bij 3 levels kun je 9 presets instant oproepen zonder van bank te wisselen.
Ik gebruikte hem met 3 druklevels.
1 nadeel hieraan: je moet de controller op de grond leggen, zodat je hak op de grond kan blijven tijdens het schakelen, anders is 3 levels haast niet te doen. Dus wil je hem in een case op.een podium leggen of op een pedaltrain oid, en met 3 levels werken: ik zeg dat gaat niet werken.
2 levels gaat wel ok.
Elke midi controller zou moeten kunnen werken, maar bedenk van te voren wat je allemaal wilt schakelen; ik heb de all access aangeschaft ondat dat de enige controller was die kon wat ik wou (op het peperdure spul van rjm na).
Het programmeren van de controller an sich is niet heel moeilijk, maar je moet er wel echt even voor zitten als je geen ervaring met midi hebt.
De fabriekspresets zijn zeker op te roepen en te tweaken, en op te slaan onder andere presets ook. Plaats genoeg, volgens mij kun je in totaal 400 presets kwijt.
Je kunt ook delen van presets kopiëren, bijvoorbeeld alleen de settings mbt delay van preset A naar preset B. Handig.
De controller kan voor zover ik weet zijn voeding niet van de pedalpro krijgen.
De pedalino heeft een eigen adapter nodig, en voor midi controllers is er geen 7-pins midi socket voor fantoomvoeding aanwezig.
De pedalpro is imo niet zo flexibel als sommige andere (digitale) apparaten, maar verder zeer eenvoudig in gebruik, en qua analoge effecten het beste dat ik ken.
Of het een match kan zijn met jou, ligt een beetje aan hoe en waarvoor je hem wilt gebruiken.
Regels voor berichten