Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 17 EersteEerste ... 7891011 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 168

Discussie: Jazz soleren

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Ik citeer mijn zeer gewaardeerde papieren leraar. En ik kan mij wel voorstellen dat in the old days van zware armoede mensen zwaar op de dope en illegaal gestookte whisky maar wat deden.
    Dat jij je dat kán voorstellen geloof ik graag want het is duidelijk dat je echt helemaal niets met jazz hebt of er ook maar enige ballen ban snapt met je 'Maar wat deden'. Hoe verzin je het...

Senior Member

Standaard

Jammer. Was een erg mooi en leerzaam topic. Redelijk eind boven m'n pet, dus alleen maar lezen, niets zinnigs toe te voegen.

Helaas wordt het subtiel weer een Brad-show. Knap gedaan!

gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

Senior Member

Standaard

Negeer functie. En ik zal m in deze negeren.

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Dat jij je dat kán voorstellen geloof ik graag want het is duidelijk dat je echt helemaal niets met jazz hebt of er ook maar enige ballen ban snapt met je 'Maar wat deden'. Hoe verzin je het...
    Ik ben niet echt een Jazz freak, dat klopt. Neemt niet weg dat wanneer het voorbij komt ik het zeker kan waarderen. Verder is het bestuderen van de huidige basis jazz theorie prima voor je algemene kennis als gitarist. Ook kun je bepaalde typische jazz dingetjes bewust toepassen in je eigen muziek.
    Een doom klinkend sus2 akkoord op de gitaar gecombineerd met een zwoele mineur9 jazzy voicing op de piano levert een mooi klankbeeld op om maar wat te noemen.

Standaard

Klinkt best dope zou je kunnen stellen.

Maar ga vooral door (met zinvolle berichten dan), want dit is best een heel leerzame, leuke en voor mij ook wel iets ingewikkelde topic.
    Laatst gewijzigd door Fabrieksinstellingen; 17 oktober 2017 om 11:21

Senior Member

Standaard

Ik ben niet echt een Jazz freak, dat klopt. Neemt niet weg dat wanneer het voorbij komt ik het zeker kan waarderen. Verder is het bestuderen van de huidige basis jazz theorie prima voor je algemene kennis als gitarist. Ook kun je bepaalde typische jazz dingetjes bewust toepassen in je eigen muziek.
    Een doom klinkend sus2 akkoord op de gitaar gecombineerd met een zwoele mineur9 jazzy voicing op de piano levert een mooi klankbeeld op om maar wat te noemen.
    Ach ze doen maar wat joh...

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fabrieksinstellingen Bekijk bericht
    Klinkt best dope zou je kunnen stellen.

Maar ga vooral door (met zinvolle berichten dan), want dit is best een heel leerzame, leuke en voor mij ook wel iets ingewikkelde topic.

Nou Jazz theorie is vooral blokken. Simpelweg blokken. In veel standards die Jazzgitaristen spelen wordt er meerdere malen van toonaard gewisseld. Dan moet je wel blindelings die toonladders kunnen vinden op de hals. Dat ze zomaar wat doen behoort allang tot het verleden.

Senior Member

Standaard

Nou Jazz theorie is vooral blokken. Simpelweg blokken. In veel standards die Jazzgitaristen spelen wordt er meerdere malen van toonaard gewisseld. Dan moet je wel blindelings die toonladders kunnen vinden op de hals. Dat ze zomaar wat doen behoort allang tot het verleden.
    Nee hoor, behoort tot jouw fantasie alleen

Banned

Standaard

Dus het was voor jou niet doorbijten toen je alle majeur, mineur, harmonisch mineur, melodisch mineur, phrygisch dominant, altered scales in c, cis, des, d, e, f enz. uit je hoofd ging leren?

Senior Member

Standaard

Pffff.... welke zin van jouw hand bevat t woord "behoort"?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten