Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 34 EersteEerste ... 789101119 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 338
    Banned

Standaard

Lex Bolderdijk zei in een interview; die producers willen een bepaalde sound en waar je dat uithaalt zal ze een zorg wezen. Het zou dus zo maar kunnen dat de meesten de sounds uit de Helix Fractal en weet ik wat nog meer prima vinden.
    Ik vraag mij daarbij wel af of ze dat nog vinden wanneer je the real thing er één op één naast zet.

Standaard

"sessie"
    like deze gozert
    zag um naast gibbons staan in a tube clip en dacht ummmmm die kan spelen
    google de google en jup die "ken" ik........

Senior Member

Standaard

Hoofdzakelijk metal meneren toch.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Ik vraag mij daarbij wel af of ze dat nog vinden wanneer je the real thing er één op één naast zet.
    Maar daar gaat het toch helemaal niet om? Dit is typisch een gitaristenissue, die maken zich altijd druk over het vergelijk met "the real thing". Waarom is dat voor jou zo belangrijk? Als jij naar een album luistert (via Spotify?), vraag je je dan daadwerkelijk af of je luistert naar modeling of iets anders?

Hoe je het ook went of keert, we kunnen allemaal wel roepen dat er meer buizenamps worden gebruikt dan modeling, of vice versa maar uiteindelijk blijft het een gevoel, niemand kent de exacte cijfers.
    Laatst gewijzigd door dml; 15 oktober 2017 om 07:15

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    http://www.fractalaudio.com/artists.php niet bepaald alleen metal jongens
    maar als we beroepsmuzikanten willen gebruiken als referentie dan hecht ik meer waarde aan de mening van een sessie muzikant die de beste sounds moet leveren om te overleven dan die beroepsmuzikant die al 30 jaar van zijn fans zijn geluid niet mag aanpassen
    Dat zeker. En vaak speelt ook de leeftijd mee haha

Senior Member

Standaard

Voor de (tourende) pro zijn dingen als vervoerbaarheid, consistentie, gemakkelijke backup (niet die ene versterker aan de andere kant van de oceaan, maar ff stickie in een fractal of whatever en klaar) minstens zo belangrijk als puur de sound lijkt me.
    Ik kan me dan ook goed voorstellen dat een pro voor modelling kiest. Waarom er dan veel zijn die dat niet doen? Geen idee, misschien omdat ze niet de hele dag op gitaarfora en YouTube kijken, en daarom niet weten wat er allemaal is op dat gebied?

Senior Member

Standaard

Ik zat trouwens net nog eens op de site van de Helix te kijken, dat ding is er ook als rack. Handig, is dat scherm toch wat beter beschermd.
    Wel jammer dat die footcontroller niet standaard bij de rack unit zit; rackversie lijkt al wat duurder te zijn, en dan komt er nog €400 voor de footswitch bij. Aan de andere kant, die RJM midi boards met programmeerbare displays zijn nog duurder.

Ik heb alleen nog niet echt demofilmpjes gevonden van de Helix met daarin fatsoenlijke harmonizing. Wel jammer.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 15 oktober 2017 om 10:26

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik zat trouwens net nog eens op de site van de Helix te kijken, dat ding is er ook als rack. Handig, is dat scherm toch wat beter beschermd.
    Wel jammer dat die footcontroller niet standaard bij de rack unit zit; rackversie lijkt al wat duurder te zijn, en dan komt er nog €400 voor de footswitch bij. Aan de andere kant, die RJM midi boards met programmeerbare displays zijn nog duurder.

Ik heb alleen nog niet echt demofilmpjes gevonden van de Helix met daarin fatsoenlijke harmonizing. Wel jammer.
    Gewone Helix kost € 1444,-
    Helix Rack + Floorboard = € 1274,- + 349 = € 1623,- (eigenlijk moet je er dan ook nog een exp. pedaal bij rekenen)
    Bij Thomann is er op dit moment een leuke bundel voor € 1549,-, dan krijg je de Helix Rack + Floorboard + 3HE rack.

Ook voor jou geldt: koop dat ding op zicht en ga thuis lekker relaxed met de harmonizer stoeien. Bevalt 'ie niet? Hoppa, retourneren.

Senior Member

Standaard

Dat zijn betere prijzen dan ik (zonder veel te zoeken) in eerste instantie zag, namelijk €1500,- + €400,-.

Als ik dit filmpje beluister van meneer Englund, dan lijk ik voor dit soort sounds de AX8 boven de Helix te prefereren:
    https://m.youtube.com/watch?v=IDF1oFyBI6U
    Maar de helix heeft een fijnere interface, dat dan weer wel.

Senior Member

Standaard

Englund krijgt zelfs uit een MetalZone en een pakje sigaretten nog een dik geluid. Ik zou er niet teveel waarde aan hechten, eerlijk gezegd.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten