Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 34 EersteEerste ... 4567816 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 338
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stoffel43 Bekijk bericht
    Maar om één of andere reden zit ik zo niet in elkaar. Misschien moet ik dat maar eens herzien....
    Evolutie. De detailhandel heeft het moeilijk gekregen door online shopping. Het warme hart toedragen is er allang niet meer bij. Mijns inziens wordt het je door online shopping veel makkelijker gemaakt. Het is wettelijk geregeld dat je na minimaal 14 dagen van je koop mag afzien. Sterker nog, alle online shops geven je de mogelijkheid om bij retournering zelfs aan te geven dat het product je niet bevalt. Dus gewoon rustig testen.......

Senior Member

Standaard To Helix or not to Helix

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deefke666 Bekijk bericht
    Hoi Stoffel,

Hier is vrijdag een helix afgeleverd via Gear4music. Deze was inderdaad daar besteld vanwege het grote prijsverschil tegenover de meeste anderen. T was voor mij de eerste keer dat ik via hun iets bestelde.
    De bestelling is donderdag ochtend doorgegeven en vrijdag middag was hij er al.

De mensen van Gear4music waren erg vriendelijk en behulpzaam over de telefoon, het pakketje is in perfecte staat afgeleverd, en in een record tempo dus van mij is deze van harte aan te bevelen.

Het is hier een druk weekend geweest dus over de helix zelf kan ik nog niet veel zeggen, de testrit begint vandaag pas.

Ik zou deze ook vooral gebruiken voor (classic) rock.
    Ik heb wel al wat ervaring met modellers (pod hd500 pod x3, en diverse gt's van boss), en ik kan onderschrijven wat er reeds gezegd is in de reacties hiervoor, je kan er echt wel goede sounds uit halen maar het vergt echt wel wat tijd.

mvg D
    Dankjewel Deefke, voor dit goeie nieuws over G4m.
    Echter heb ik vandaag een mailtje gekregen dat het duitse MS meegaat in de prijs. Hier heb ik dan (mss ten onrechte niet zo in G4M) toch net wat meer vertrouwen in...
    Ook ik heb de komende week een enorm drukke agenda. Maar ergens vandaag of morgen vind ik wel een gaatje om de bestelling door te geven! 😁😁😁
    Dan kan ik 'm vanaf volgende week eens heel goed uitproberen en zal ik me proberen niet in te houden om hem te retourneren als ie toch niet zou bevallen..
    Merci voor de adviezen!
    Laatst gewijzigd door Stoffel43; 9 oktober 2017 om 23:08
    Kris

Senior Member

Standaard

De headrush heb ik getest en klonk wel fijn, maar komt mij minder robuust over en heeft een pak minder mogelijkheden. Ook minder effecten gelijktijdig te gebruiken.
    Fractal... hmmm... om één of andere reden spreekt dat me minder aan. Duidelijk de keuze van de meeste metalgitaristen, maar dat ben ik niet. Ik weet niet juist waarom, maar de fractal spreekt me niet zo aan.
    Kemper dan weer wel, maar die wordt me dan weer te duur (incl pedaal).
    2e hands Kemper met FCB1010 en Uno chip scheelt niet zo veel
    Ik ken de Helix niet, dus daar kan ik niks over zeggen in vergelijking met de Kemper. IK ken de Pod HD500x goed (heb ik ook nog) maar die is al weer een paar jaar oud en zat in een ander prijssegement, dus ga er vanuit dat die niet te vergelijken zijn. Hoewel deze uitspraak me dan wel weer boeit.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lcvanderhelm Bekijk bericht
    Het geluid is iets beter als de HD500 het is echt geen wereld van verschil
    Ik vond mijn HD500x echt niet verkeerd (wel heel veel mee getweaked) en heb mijn Kemper ivm tijdgebrek en weinig (geen) mogelijkheid thuis op volume te spelen een beetje snelsnel ingesteld. Sloot laatst mijn Pod weer eens aan en nu ik aan de Kemper gewend ben is dat echt een ongelofelijke stap terug.

Wat ik ook heel fijn vind aan de Kemper is dat ik niet op de grond de boel hoef in/bij te regelen. De extra kabels (in geval van een FCB1010 drie, bij een Remote 1) zorgen er wel voor dat opbouwtijd in het voordeel van een all-in-one unit zoals de Helix uitvalt.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Wat ik ook heel fijn vind aan de Kemper is dat ik niet op de grond de boel hoef in/bij te regelen. De extra kabels (in geval van een FCB1010 drie, bij een Remote 1) zorgen er wel voor dat opbouwtijd in het voordeel van een all-in-one unit zoals de Helix uitvalt.
    Ik ga ervan uit dat je dat niet als argument gebruikt
    De opbouwtijd zal hoogstens 30 sec. in het voordeel van de Helix zijn. Nou vooruit, laat het een minuut zijn.

Hoe mooi een Helix, HeadRush of AX-8 ook is, ik zou nooit 230V voor mij op het podium willen hebben. Ook al kun je de boel goed afschermen met een transparant zeiltje, ik blijf er altijd huiverig voor.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Hoe mooi een Helix, HeadRush of AX-8 ook is, ik zou nooit 230V voor mij op het podium willen hebben. Ook al kun je de boel goed afschermen met een transparant zeiltje, ik blijf er altijd huiverig voor.
    Nu heb ik jaren met een pedalboard gespeeld waar zo'n normaal apparaatsnoer in ging, later verbouwd naar powercon etc. Liters bier en zweet, nooit problemen, maar gevoelsmatig vond ik het ook niet wat....tot ik er achter kwam dat onze geluidsman in 85% van de gevallen met actieve monitors werkte....dus tóch 230V voor de snufferd. Ik heb toen opgegeven om het nog te "verbeteren".

Wel mooi hoor, helix, ax8 en headrush; ik zit steeds vaker te denken om mijn midi zooi én mijn pedalboard op te ruimen en gewoon met zo'n ding te klooien. Maakt het leven makkelijker...

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

zolang je je oude spullen maar niet weg doet, hoe vaak ik al niet heen en weer gegaan ben van pedaaltjes naar multi en weer terug en iedere keer weer de laatste mode (terwijl ik echt iedere keer gewoon blij met mijn geluid was)
    ik denk dat ik gewoon van youtube en eBay moet weg blijven
    life sucks and then you die

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Wel mooi hoor, helix, ax8 en headrush; ik zit steeds vaker te denken om mijn midi zooi én mijn pedalboard op te ruimen en gewoon met zo'n ding te klooien. Maakt het leven makkelijker...
    Precies dat!! 😁
    Kris

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    zolang je je oude spullen maar niet weg doet, hoe vaak ik al niet heen en weer gegaan ben van pedaaltjes naar multi en weer terug en iedere keer weer de laatste mode (terwijl ik echt iedere keer gewoon blij met mijn geluid was)
    Dat laatste sowieso!

Gelukkig heb ik met pedalen niet zo veel binding; waar ik bij gitaren nog weleens spijt heb gehad van een verkoop, is dat met versterkers al minder, en met effecten nog minder....dus als het weg is, is het weg

Standaard

Goh, eigenlijk in tegendeel... ik ben altijd wat terughoudend geweest waat line6 betreft. Ik heb nu bv ook de GT100 ipv de hd500x juist om die reden.
    Als je nu echter kijkt wat de keuzes zijn in de poel van goeie modellers, dan lijkt me voor mij deze keuze voor de hand liggend. Kemper ligt gewoonweg boven het budget als je het pedalenbord er bij neemt. Axe is me te metal gericht. Clean is deze zeker niet beter dan line6. Headrush is niet slecht, maar line6 heeft én goeie klank, én ongelofeloze mogelijkheden die relatief eenvoudig in te stellen zijn. Ik heb er ook eindeloos video's van gekeken en reviews van gelezen. Lijkt me dan ook de beste keuze voor me.
    Ik speel voornamelijk clean en classic rock...
    Het is vooral de bedoeling om versterker thuis te laten en het ding rechtstreeks in de PA te prikken.
    Bedankt voor je heldere toelichting. Om toch een kleine lans voor Fractal Audio te breken. Ik ben ook geen metal gitarist maar heb de AX8 juist voor de goede cleane (Fender, Vox etc.) en bruikbare rock sounds (denk aan Lukather, VanHalen etc.) aangeschaft met als bijkomend voordeel dat hij erg compact is, extreem handig met de foot switches te bedienen is en ook nog eens een hele fijne PC editor heeft. Daarnaast vond ik de effecten van de Axe toch behoorlijk beter dan de M serie gebaseerde effecten van Line6 (o.a. stompboxes). Maar ik neem wel aan dat de Helix dit inmiddels verbeterd heeft en dat hij niet op de HDxx reeks heeft voortgeborduurd.

In ieder geval veel wijsheid toegewenst ;-)
    Laatst gewijzigd door tnijland; 10 oktober 2017 om 21:54

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    Nu bijna twee jaar volledig op Kemper. Begin dit jaar na vele mitsen en maren, wikken en wegen, bloed, zweet en tranen toch nog mijn complete Triple Recto set verkocht, na 10 jaar in bezit te hebben gehad, eerste eigenaar, bla bla bla. Spijt van? Nee.
    Als ik over drie jaar uit mijn huidige band stap / stop met het commerciële circuit, bestaat de kans dat ik weer iets dergelijks ga kopen maar voor nu heeft het voor mij totaal geen (meer)waarde. Mijn rug daarentegen is wel heel blij.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten