Heeft iemand tips voor een ophangsysteem dat mijn gitaren met nitrocellulose lak niet aantast?
Heeft iemand tips voor een ophangsysteem dat mijn gitaren met nitrocellulose lak niet aantast?
Er zijn mensen die stoffen handschoenvingers of stukken tuinslang over hangers schuiven om direct contact met aantastend materiaal te voorkomen.
"Meten is weten, gissen is missen"
Dank voor de tip!
koordje of leren riempje onder de tuner(housings) en gewoon nagel in de muur.
Laatst gewijzigd door barno; 29 augustus 2017 om 21:02
Ik heb momenteel nog 3 nitro gespoten gitaren, waarvan ik er een al zo'n 25 jaar heb en mij is nog nooit opgevallen dat een standaard of steun iets met de lak doet. Nitro slijt wel sneller.
en dan kun je ook nog eens gewoon geluk of pech hebben, ik heb nu zo'n beetje alles op het zelfde merk hanger maar hiervoor gebruikte ik alle merken door elkaar heen en dan reageerde de ene cellulose gitaar wel op een bepaalde hanger en een andere gitaar met dezelfde lak totaal niet. Inmiddels lig ik er niet meer wakker van, het geeft karakter aan een headstock
life sucks and then you die
Die hang dingen hebben toch gewoon zo'n schuimrubber randje? Is dat niet genoeg?
Die weekmakers in dat spul reageren vaak met de lak. Ontwikkelen met linnen ofzo helpt, of gewoon schijt aan hebben. Gitaren slijten toch wel.
gepost met Tapatrut.
147-c Guitars
Meen je dat nou.... ik zal eens goed naar de gitaren die daar al jarenlang hangen kijken
Favorieten/bladwijzers