Ja, m'n vriendin zet prima koffie maar dat is zeker niet haar grootste verdienste. Iets als 'achter elke langharige gek staat een sterke vrouw'. Of zo? :P

Anyway, ja, 'even afstellen'... Damn, wat heb ik een pokkehekel aan Floyd Roses, maar dit was wel weer een goeie oefening Tis altijd toch even tricky als er echt op m'n vingers wordt gekeken. Die brug pickup was wel even tricky; de gitaar was gefreesd voor Dimarzio's en even baseplates vervangen zat er niet in ivm string spacing, dus pootjes van de te swappen pickup aanpassen. Goed, magneetje even tussendoor wisselen. Polepieces te lang (vraag me echt af hoe kort die pootjes waren van de originele pickup, maar ik gok erop dat het een DMZ was, dus kort!). Goed, inkorten dus. Geeft me 2 voordelen: inductie wat lager, dus iets lagere output, iets meer treble wat gecompenseerd wordt door de AlnicoII die ik er al in heb gezet. Ik maak me totaal geen zorgen om de output, tis immers een SH6 die ik tackle en moet balanceren met een SH2N. Schroeven, solderen solderen solderen, inprikken en knallen maar. DAMN wat een toffe sound.

Voor de 'leek': de SH6 Distortion en SH4 JB 'delen' dezelfde coil geometry (niet helemaal hetzelfde, HEEL kleine verschillen maar de vraag is: is dat by design of manufacturing error? ). Zet er een A2 in, iets lagere inductie 'forceren' en je hebt de sound en feel van een JB uit de 70ies. Of de AH pickup (allan Holdsworth pickup).

Ik ben blij dat je er blij mee bent! Als ik weer wat op moet pakken, lemme know. \m/