Heeft er iemand hier uberhaupt wel eens op een wat duurdere RG/RGD/RGA Prestige gespeeld??
Heeft er iemand hier uberhaupt wel eens op een wat duurdere RG/RGD/RGA Prestige gespeeld??
Definieer "wat duurder", en waarom denk je van niet?
Hoor alleen maar S modellen, RG5x0 modellen, en ja een Satriani (en die beviel dan ook). Of lees ik er oberh33n?
Geen idee; ik heb zelf ooit een tijdje een RG gehad, heb nog eens opgezocht, en de catalogus van 1994 erop naslaand moet het een RG550LTDBK zijn geweest (met lo pro edge). Waren destijds geen héle goedkope gitaren meen ik me te herinneren; de goedkopere hadden de Lo-TRS trem dacht ik.
Meer recent heb ik zo'n 30th anniversary jem in handen gehad, maar die halzen zijn écht niet mijn ding, dus niet uitgebreid getest.
Da's geen Prestige dusAnyway als je de hals te dun vindt, ja daar gaan andere Ibanezsen niets aan veranderen
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij werd de term Prestige destijds (bouwjaar 1996 of zoiets) nog niet gebruikt?
Volgens mij begon Prestige in de 96. Ik zie net dat de RG550LTDBK een Jap is, maar het is volgens mij niet in de league van de Prestige modellen. Die beginnen bij 1000
Sinds 2010 speel ik met volstrekte tevredenheid op RGD prestiges. Ik heb er inmiddels 3. Voldoe ik aan de eis? Tevens sinds afgelopen weekend voor €550 eigenaar van een 6 snarige donkere RGDIX met ebony toets die ik ga omtoveren tot een super prestige RDG. Ga ik voor een paar honderd euro aan versleutelen. Dit moet namelijk mijn persoonlijke droomgitaar gaan worden waarbij zelfs het huidige topfineer wordt verwisseld met een mooi stuk Quilted Maple en alle hardware, kleur en afwerking na mijn smaak verbeterd wordt.
Heb ook Mayones en ESP Horizon bespeeld. Waanzinnig mooi afgewerkt spul waar een Prestige echt niet bij in de buurt komt. Maar ben inmiddels verslaafd aan de 26,5 inch mensuur de Wizardhalzen en de vormgeving van de RGD body.
Samenvattend: Koop wat jou het meest bevalt en wat je lekker vindt spelen.
Laatst gewijzigd door herrieman; 3 augustus 2017 om 22:48
2 Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist.
LIVE: EVH5153 6L6 50W & EVH5153 STEALTH 50W / BOSS MS-3 / 4 stuks IRT212 met V30.
HOME: Ampero II Stomp <> Ampero Control. En IR's gewoon zelf aanpassen.
Die mensuur week to imho heel goed voor drop tunings. Geeft net war meer spanning zonder dat t een baritone-feel krijgt.
Daar was het geloof ik voor bedoeld ja ;-). Maar hier staan de snaartjes in de gebruikelijke stemming met gewoon de 0.10 - 0.46 erop en op mijn 7-snarige zelf nog een heerlijk dik B-tje erbij :-) Daarom wordt er bij de RGD Prestiges met whammy ook een setje extra zware veertjes meegeleverd. Maar ondanks deze krachten heeft het halsje er geen moeite mee en blijven ze wonderbaarlijk goed in stemming.
Wat meer ruimte tussen de fretjes is voor mij de reden om te kiezen voor de grotere mensuur. Gewoon wat meer een 2-Kapper gevoel dan alleen zo'n fretstraat met steeds smallere rijtjeswoningen ;-)
Laatst gewijzigd door herrieman; 4 augustus 2017 om 12:21
2 Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist.
LIVE: EVH5153 6L6 50W & EVH5153 STEALTH 50W / BOSS MS-3 / 4 stuks IRT212 met V30.
HOME: Ampero II Stomp <> Ampero Control. En IR's gewoon zelf aanpassen.
Favorieten/bladwijzers